CNAIR a primit două oferte pentru asigurarea versanților pe DN 7 Valea Oltului. Contractul de 63 de milioane de lei va asigura tronsonul Căciulata-Câineni din județul Vâlcea.
CNAIR anunță că lucrările vor avea o durată de 36 de luni. Vor fi executate lucrări pe o distanță de 20 de kilometri, acoperind tronsonul Căciulata-Câineni.
Lucrările CNAIR de asigurare a versanților vor contribui la creșterea siguranței circulației pe DN 7
Tronsonul este situat în zona defileului râului Olt. Acesta este delimitat pe partea vestică de pereții stâncoși ai versantului muntos. Fenomenul de instabilitate al versanților este amplificat atât de numeroase fenomene meteorologice care se produc în această zonă, cât și de alterarea rocilor din compoziția versanților din cauza ciclurilor repetate de îngheț-dezgheț.
CNAIR a primit două oferte la contractul de 63 milioane lei pentru asigurarea versanților pe DN 7 Valea Oltului. Tronsonul vizat este Căciulata – Câineni din județul Vâlcea. CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, a lansat licitația pentru rănguire și plase de protecție în septembrie. Luni, 13 noiembrie, la termenul limită, au depus oferte constructorii Maristar și Savoy Grup Energy. Maristar este constructorul care pune plase de siguranță pe Transfăgărășan la Bâlea Lac. Savoy Grup Energy o firmă de construcții din Satu Mare cu 14 angajați, dar susținut ca terț de Prenis, o firmă din Blaj cu 150 de angajați.
Tronsonul Călimănești/Căciulata – Brezoi corespunde lotului 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lotul Tigveni – Cornetu (37 km)
Pentru Lotul 3 al italienilor de la WeBuild etapa de proiectare se încheie în februarie 2024 (12 luni). Durata de execuție este de 45 de luni. Dacă se respectă termenele și nu întârzie avizele de mediu este de așteptat ca în vara viitoare să înceapă efectiv lucrările.
Lucrările pentru asigurarea versanților vor dura 36 de luni. Distanța totală este de 20 de kilometri, iar în zonele cu restricții se va circula cu semafor:
„Servicii de proiectare elaborare Proiect tehnic de execuție. Detalii de execuție, Asistența Tehnică din partea proiectantului și Execuție lucrări. Obiectivul: Protectie versanti pe DN 7 km 198+200-207+000; km 216+000-219+000; km 224+000-227+300 si km 228+000-233+200
Activități ce trebuie realizate în cadrul Contractului. Elaborare proiect pentru autorizarea executării/ Elaborare/definitivare Proiect Tehnic de execuție, incluzând: – elaborare Caiete de Sarcini; – elaborare Memoriu tehnic Parte scrisa; – Parte Desenata; – Studii: Studiu topo, geotehnic, Hidraulic, Breviare calcul; – ajustarea, completarea și/sau modificarea Proiectului tehnic ca urmare a recomandărilor verificatorului/verificatorilor de proiect;/ Elaborare/definitivare Detalii de Execuție/ Execuția lucrărilor de realizare a obiectivului. Principalele categorii de lucrari, conform scenariului aprobat sunt: -ranguire suprafata si dislocarea blocurilor de roca; -sisteme de protectie cu plase ancorate; -sisteme de retentie a blocurilor cu risc de prabusire; -interventii la zidurile de retentie; -siguranta circulatiei”, arată documentația din SEAP.
Pe DN 7 s-au produs o mulțime de incidente din cauza versanților
De-a lungul timpului, pe DN 7 s-au produs o serie de fenomene, calamități, scurgeri de torenți ce au produs alunecări sau prăbușiri de versanți. Aceste alunecări au provocat blocarea carosabilului și de multe ori incidente rutiere tragice.
„Sectoarele de drum investigate sunt poziționate în zona defileului râului Olt, fiind delimitate pe partea vestică de pereții stâncoși ai versantului muntos. Fenomenul de instabilitate al versanților este amplificat atât de numeroase fenomene meteorologice care se produc în această zonă, cât și de alterarea rocilor din componența versanților din cauza ciclurilor repetate de îngheț-dezgheț, favorizând desprinderi ale stâncilor și căderea rocilor pe carosabilul drumului. De-a lungul timpului, datorită condițiilor meteo nefavorabile, pe DN 7 s-au produs o serie de fenomene, calamități, scurgeri de torenți ce au produs eroziuni, alunecări sau prăbușiri de versanți, podmol, ruperi de acostament, blocări ale carosabilului cu bolovani, dislocări de taluz cu antrenare de piatră pe partea carosabilă”, transmite DRDP Craiova.