Toate persoanele implicate în derularea proiectului care privește autostrada Sibiu-Orăștie au fost chemați la CNAIR.
Decizia a fost luată după ce au apărut noi fisuri, crăpături și denivelări ale carosabilului pe o lungime de 70 de metri.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, ca urmare a acestei situaţii, a fost impusă restricţie de viteză de 60 de kilometri/oră, iar pe un segment de drum de 200 de metri traficul a fost deviat pe banda 2.
"La faţa locului a fost trimisă o echipă formată din specialişti CNAIR care au constatat că deplasările taluzului şi şanţului din vecinătatea sectorului respectiv au afectat banda de urgenţă şi banda 1. În acest moment, sunt efectuate măsurători topografice în vederea verificării evoluţiei fenomenului de tasare şi a deformărilor la nivelul carosabilului. Au fost convocaţi mâine la sediul CNAIR, toţi factorii implicaţi în derularea proiectului, pentru a prezenta un raport privind cauzele acestei probleme şi pentru a dispune o soluţie de remediere", se spune în comunicat.
Până la rezolvarea problemei, zona este monitorizată constant de către DRDP Braşov, care va raporta permanent orice modificare a situaţiei existente, precizează compania, precizează Agerpres.
Segmentul de autostradă Sibiu-Sebeş face parte din autostrada Orăştie-Sibiu şi a fost deschis circulaţiei în anul 2014. În anul 2015 au apărut probleme pe acest lot, ceea ce a făcut necesară demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri, redeschis în acelaşi an şi care este operaţional la ora actuală.
Ca urmare a acestor probleme, a fost reziliat contractul cu Salini Impregilo SpA, căruia i-a fost reţinută garanţia de bună execuţie în valoare de aproximativ 60 milioane lei.
În aceste condiţii, toate lucrările pentru remedierea neconformităţilor apărute la acest segment de autostradă vor fi suportate din această sumă, mai spune CNAIR