Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat licitația pentru construirea a 26,35 kilometri din Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău, acuză Asociaţia Pro Infrastructură, care spune că investițiile au fost începute în urmă cu 18 ani.
Asociaţia Pro Infrastructură s-a revoltat cu privire la „recordul mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, asta deoarece anularea licitaţiei pentru cei 26,35 kilometri de drum vine deja după 18 ani de eșec continuu în construirea acestei autostrăzi.
CNAIR a anulat licitația pentru circa 26 de km din Autostrada Transilvania
„Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi.
Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a patra”, au remarcat cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.
Decizia CNAIR poate fi atacată în instanță
ONG-ul a invocat compania Drum Asfalt-Trameco din grupul Selina, descriind felul în care, prin diversiuni politico-juridice, investițiile CNAIR au ajuns să nu mai fie realizate.
„Nu a fost să fie. Erbaşu, câştigătorul iniţial, a fost contestat şi contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câştigat definitiv descalificarea ofertei Erbaşu. Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. Motivul? Din ce informaţii avem, nu din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiş-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienţei similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere.
Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu ştim când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu”, a mai adăugat ONG-ul, care solicită un răspuns din partea CNAIR referitor la existența unei contestații din partea Drum Asfalt-Trameco.