CNA-ul interzice ca în reclamele la alimente să mai apară copiii între 3 şi 15 ani. Decizia se aplică doar canalelor de televiziune licenţiate în România
- Narcis Popescu
- 14 februarie 2017, 16:10
CNA-ul interzice ca în reclamele la alimente să mai apară copiii între 3 şi 15 ani. Decizia se aplică doar canalelor de televiziune licenţiate în România
O nouă prevedere emisă în şedinţa de marţi, 14 februarie, decide ca în cadrul reclamelor la aminente să fie interzisă implicarea minorilor cu vârste între 3 şi 15 ani. Decizia forului audiovizual va intra în vigoare la șase luni de la data publicării.
Iniţiatorul propunerii este Valentin Jucan, iar prin emiterea acesteia, articolul care reglementează decizia spune ca în acest fel „să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în publicitate a minorilor cu vârste între 3 și 15 ani”
Decizia a venit după ce articolul inițial propus de Valentin Jucan, ce interzicea apariția minorilor de până la 18 ani, a fost în dezbatere publică, iar mai multe instituții sau companii au venit cu amendamente. Printre acestea se numără Romalimenta, Asociația Internațională a Publicitarilor (IAA), sau Consiliul Național al Publicității (RAC), dar au venit cu propuneri și Pro TV sau Kaufland, potrivit Pagina de Media.
Totuşi, Consiliul Concurneție atrage atenţia asupra faptului că radiodifuzorii străini vor putea să difuzeze în continuare spoturi care conțin minori în realizarea lor, iar pe de altă parte anunțătorii se vor direcția către acei radiodifuzori și nu către cei români care vor fi privați de o bună parte a pieței care le era accesibilă. Cred că la Consiliul Concurenței o asemenea temă poate să fie foarte serios analizată.”
Valentin Jucan, membru CNA, cel care a inițiat propunerea, a explicat pe pagina sa de Facebook:
„Am susținut această modificare fiindcă este esențială introducerea unei discipline în publucitate, în raport cu minorii și cu rolul pe care părintele îl are. Această nouă normă vine ca urmare a lipsei în societate a educației alimentare și, din păcate, a responsabilității celor își promovează produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor. Protecția superioară a minorului este esențială într-o societate imatură în domeniul responsabilității alimentare.”
Valentin Jucan: „În Suedia nu a trebuit să se ajungă în situația în care suntem noi acum, fiindcă publicitarii și reprezentanții companiilor care comercializează produse alimentare au considerat că nu este etic să se folosească de copii. Au considerat că nu e cazul să se folosească de copii atunci când comercializează carne sau când comercializează, de exemplu, că avem în România un exemplu la un blender”.
Această nouă prevedere este parte a mai multor modificări ale Codului de reglementare în audiovizual, inițiată de membrul CNA Radu Herjeu, în toamna anului trecut.