Lucrările de reabilitare din zona Podului Grant au dat traficul peste cap. Timpii de așteptare a crescut până la 120 de minute. În aceste condiții, Primăria Capitalei și STB au anunțat primele măsuri pentru fluidizarea traficului.
Primele măsuri pentru fluidizarea traficului pe Podul Grant. Societatea de Transport București (STB) a anunțat astăzi, vineri 20 octombrie, măsurile pentru degajarea traficului în zona Podului Grant. Capacitatea de transport pe linia 41 va fi suplimentată în timp ce tramvaiele 11 și 44 vor circula pe culoar unic.
Măsurile STB pentru creșterea mobilității traficului pe Podul Grant
Cartierele cele mai afectate de lucrările din zona Podul Grant sunt Crângași și Giulești. Prin urmare, STB împreună cu Primăria Generală au întocmit un plan de îmbunătățire a mobilității în cartierele amintite. Într-un comunicat, reprezentanții STB au transmis că o parte din măsuri au primit avizul Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București.
”Societatea de Transport Bucureşti STB S.A., împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, va pune în aplicare, începând de azi (vineri, 20 octombrie 2023), câteva soluţii pentru a creşte mobilitatea în cartierele Crângaşi şi Giuleşti, afectate de lucrările de punere în siguranţă a Podului Grant.
Prima măsură - care a primit deja avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti - este crearea unui culoar unic pentru tramvaiele 11 şi 44 care circulă pe Calea Giuleşti”, au anunțat, vineri, reprezentanții STB.
Capacitatea de transport pe linia tramvaiului 41 va fi suplimentată
Compania a adăugat că în acest weekend se vor monta stâlpii care delimitează zona de rulare a tramvaiului de partea carosabilă. A doua măsură pe care STB o are în vedere constă în creșterea numărului de tramvaie pe linia 41. Vor fi introduse tramvaiele Imperio a căror capacitate de transport este superioară.
”A doua măsură este suplimentarea capacităţii de transport a tramvaielor care circulă pe linia 41, traseu care face legătura dintre Vestul şi Nordul Bucureştiului. Aici - cu sprijinul Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară - TPBI - vor fi introduse tramvaie Imperio, care au o capacitate mărită de transport”, a mai transmis compania.
Directorul general al STB, Daniel Istrate a subliniat faptul că aceste măsuri sunt construite astfel încât transportul în comun să devină o ”alternativă viabilă pentru deplasarea populației”.
Liniile de tramvai 11 și 41 vor circula pe un culoar unic
„Tramvaiul devine, astfel, soluţia optimă de mobilitate pentru locuitorii cartierelor Crângaşi şi Giuleşti. Dar mai ales o legătură utilă pe relaţia Vest - Nord a Capitalei”, a declarat Daniel Istrate.
Echipele tehnice ale STB din cadrul Serviciului de Proiectare desfășoară măsurători pe teren. Astfel, din această noapte echipele de intervenție vor începe lucrările de montare a stâlpâșilor. Sectorul de drum cuprins între Bulevardul Constructorilor și stația Spitalul Panait Sârbu devine culoar unic pentru liniile 11 respectiv 44.
”Atenţie şoferi! Măsurile de sistematizare a circulaţiei transportului public sunt susţinute de echipaje ale Brigăzii de Poliţie Rutieră şi ale Poliţiei Locale a Municipiului Bucureşti. Misiunea Poliţiei este descurajarea celor care se deplasează cu maşina personală şi vor să circule pe calea de rulare”, a transmis STB.