Ciobanul Ghiţă a ajuns pe BBC. "Este o celebritate datorită internetului"

BBC prezintă pe site-ul oficial povestea ciobanului Ghiţă, care a ajuns vedetă în România, în urma unei campanii publicitare.

"Ciobanii ocupa un loc special in istoria si cultura Romaniei, iar stilul lor de viata nu s-a schimbat prea mult in atatea secole. Asta pana acum, cand cel putin unul dintre ei a ajuns o celebritate datorita retelelor de socializare", scrie BBC News.

Jurnaliştii britanici adaugă că "în ciuda faptului că este o ţară ale căror mituri se învârt în jurul oierilor, România nu este ceea ce îşi doresc toţi ciobanii.Balada Oitei (Miorita) este despre un cioban care se lasa ucis de alti 2 ciobani rivali, chiar daca una dintre mioarele sale, care obtinuse darul vorbirii in mod miraculos, il avertizeaza despre acest pericol. De multe ori, Miorita este vazuta ca o interpretare ca crestinismului, un alt fel in care este scos in evidenta curajul lui Isus de a intoarce si celalalt obraz. De asemenea, poate fi considerata si o oglinda a experientei traite de poporul roman, care s-a confruntat cu numeroase invazii, ocupatii si umilinte, dar fara sa-si piarda identitatea."

"Si totusi, in timpul comunismului, unii ciobani au trait bine. lumea inca vorbeste despre Domnul B. din Poiana Sibiului care i-a cerut voie lui Ceausescu sa-si cumpere un elicopter. Turmele de oi ale Domnului B. se imprastiau de multe ori prin munti, iar el a sustinut ca are nevoie de acel elicopter pentru a le supraveghea. Cererea lui a fost refuzata, insa Poiana este celebra pentru multe alte motive. Multi dintre ciobanii de acolo isi construiau case luxoase in niste timpuri in care lumea statea la cozi mari pentru a cumpara mancare. Inaccesibile marii masinarii comuniste, multe gospodarii din munti au scapat de colectivizare", mai scrie BBC.

"În august, o companie de telefonie mobilă a început o campanie de marketing care pune accent pe oamenii normali care au ocupaţii normale. Unul dintre ei este ciobanul Ghiţă", precizează site-ul televiziunii britanice.

"Îmbrăcat în cojoc şi cu clopul pe cap, sprijinindu-se în toiag sau dansând cu oile, Ghiţă Ciobanul a facut valuri în România. După doar 10 zile de la înfiinţarea pe Facebook, pagina sa adunase peste 200.000 de like-uri. Dupa o lună, numărul se dublase", a concluzionat BBC.