Au rămas 9 luni până la Campionatul European de Fotbal, turneu pentru care Guvernul și-a luat angajamentul să facă investiții importante în infrastructură. Printre acestea se numără și linia de tren Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni – Gara de Nord. În contextul în care au apărut semne de întrebare în spațiul public cu privire la termenul de finalizare și companiile care vor circula pe noua linie, CFR a venit cu precizări în acest sens.
La începutul lunii septembrie au început lucrările la noua linie de tren Otopeni – Gara de Nord, care va avea o lungime de aproape 3 kilometri. Potrivit reprezentanților CFR, pe noua linie vor circula atât trenuri ale companiei de stat, cât și private.
„CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare naționale, oferă trasee de circulație tuturor operatorilor de transport feroviar, decizia de a circula pe una sau mai multe rute feroviare, fiecărui operator”, este răspunsul oferit de Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură.
„Până în prezent s-au desfășurat lucrările aferente organizării de șantier: defrișări, curățarea terenului, amenajarea platformei de lucru și a căilor de acces pentru utilaje, precum și etapa de trasare a pilelor nr. 25, 26 și 27. Antreprenorul are mobilizate utilajele, materialele și resursele umane necesare executării lucrărilor planificate pentru această etapă”, a precizat Oana Brânzan.
Otopeni - Gara de Nord | Autoritățile, optimiste
Cei de la Ministerul Transporturilor cred că CFR Infrastructură, respectiv Arcada Company, își vor onora angajamentul: „Este privit cu scepticism, dar știți câți kilometri sunt? Dacă nici atât nu pot face, trebuie să se ducă acasă!”, este punctul de vedere al unei surse din cadrul Ministerului condus de către Răzvan Cuc. Valoarea proiectului este de 398 de milioane de lei, iar durata contractului este de 14 luni. Astfel, de la Aeroportul „Henri Coandă” la Gara de Nord, vor putea fi parcurși în total 20 de kilometri în 22 de minute.
Variantă de rezervă pentru Otopeni – Gara de Nord
Deși Răzvan Cuc promite că proiectul va fi gata până la EURO, Primăria București s-a gândit deja la o soluție de back-up: „Eu am înțeles că și dacă nu se va termina proiectul, este o soluție de back-up cu autocare și culoarul special care va fi liber doar pentru mașinile de la EURO. E o soluție pe care UEFA a agreat-o. Federația Română de Fotbal a făcut înțelegerea cu Primăria București. Cred că va fi de la Otopeni până la hoteluri sau până spre stadioane”, a dezvăluit Andrei Nourescu, consilier la Ministerul Tineretului și Sportului.