Cine sunt cele 5 victime de la bordul submersibilului Titan. Regizorul James Cameron invocă un al doilea Titanic

Sursa foto: oceangate.com

Cei 5 pasageri de la bordul submersibilului Titan au fost declarați morți de către paza de coastă americană. Printre aceștia se numără fondatorul companiei care opera ambarcațiunea, un om de afaceri și explorator britanic, un tată și fiu dintr-o proeminentă familie pakistaneză și un expert maritim francez.

Cinci pasageri se aflau pe submersibilul Titan submersible în momentul în care a pierdut contacul cu nava de support în timpul unui voiaj la epava Titanicului, în Atlanticul de Nord. Joi, Garda de Coastă a SUA și compania care opera submersibilul, OceanGate Expeditions, a anunțat că toți cei cinci sunt decedați.

Iată passagerii de la bordul Titan, conform publicației New York Times.

A fost fondatorul și directorul executiv al OceanGate Expeditions, compania care opera submersibilul. A fost cel care pilota submersibilul. Într-un interviu difuzat de CBS în noiembrie, Stockton Rush a afirmat că și-a dorit încă din copilărie dorind să devină astronaut. A obținut o licența în inginerie aerospațială la Princeton în 1984, ca pilot de luptă.

Sursa: Twiter

“Am această epifanie pe care nu am dorit-0 — nu a mai fost vorba să merg în spațiu. A fost vorba de explorare, de găsirea unor noi forme de viață. Mi-am dorit să fiu un fel de Căpitan Kirk. Nu mi-am dorit să fiu pasagerul din spate. Și am realizat că oceanul este universul”.

A fondat OceanGate, o companie privată cu sediul în Everett, Wash., lângă Seattle, în anul 2009.

A fost un om de afaceri și explorator britanic, deținător al mai multor Guinness World Records, inclusiv recordul pentru cea mai lungă perioadă de timp în traversarea celei mai adânci părți a oceanului pe o ambarcațiune simplă. A notat pe pagina sa Facebook, sâmbătă, că se simte mândru să anunțe că s-a alăturat misiunii OceanGate “în descinderea către Titanic.”

În vârstă de 58 de ani, a fost președintele Action Aviation, o companie de operațiuni aeriene și de vânzări cu sediul în Dubai. Anterior a zburat în spațiu în cadrul unei misiuni organizate de compania Blue Origin a lui Jeff Bezos.

A participat de asemenea la o campanie de reintroducere a gheparzilor în India și deținea un record mondial pentru cea mai rapidă circumnavigație pe Pământ prin ambii poli geografici prin avion.

Paul-Henri Nargeolet

Scafandrul francez Paul-Henri Nargeolet a fost unul dintre cei mai mari specialiști în lumea Titanicului.  Este responsabil pentru operațiunile subacvatice ale RMS Titanic Inc., compania care deține drepturile asupra epavei celui mai faimos transatlantic din lume. A fost primul care a adus obiecte de pe linie în 1987. Visând să descopere misterul elicei centrale, să vadă deteriorarea aisbergului de pe carenă, exploratorul declara„că învață tot timpul lucruri noi despre Titanic”.

Omul de afaceri britanico-pakistanez Shahzada Dawood (48 de ani) și fiul său Suleman (19 ani), erau membri ai uneia dintre cele mai bogate familii din Pakistan. Shabzada Dawood avea o educație în domeniul textilelor și al producției de fertilizatori. Fiul său studia business la University of Strathclyde din Glasgow.  Dawood și fiul său “s-au îmbarcat într-un voiaj pentru a vizita rămășițele Titanicului” când s-a pierdut contactul cu vasul“, se arată într-o declarație în care s- cerut respectarea vieții private a familiei.

Dawood era de asemenea membru al consiliului de administrație al Extraterrestrial Intelligence Institute.

Regizorul James Cameron

Faimosul regizor de la Hollywood James Cameron, care a realizat filmul-fenomen din 1997 Titanic, a declarat pentru BBC he că a simțit pierderea submersibilului Titan"în oase". Cameron a efectuat până acum 33 de scufundări la epava Titanicului.

Acesta a precizat că se afla pe un vas în momentul dispariției Titanului și că abia luni a auzit de accident. A simțit imediat că va fi un dezastru, susține Cameron. "Am simțit în oase ceeea ce s-a întâmplat. (...) Singurul scenariu care mi-a putut veni în minte și care putea explica asta a fost că se produsese o implozie".

"Acum avem de-a face cu o tragedie similară care s-a întâmplat exact în același loc, după ce avertismentele nu au fost luate în considerare. Acea navă (Titanicul, n.red.) este pe fundul oceanului nu din cauza naturii oțelului sau a compartimentelor sale, ci doar din cauza erorilor de navigare. Acum, lângă acea epavă mai este una, din același motiv", a continuat eminentul regizor.

Cameron a declarat pentru Reuters cănu a fost de acord cu metodele experimentale ale OceanGate. Atunci când a auzit, aşa cum au spus mulţi din industrie, că face un submersibil de adâncime cu o cocă din fibră de carbon compozită şi titan, s-a declarat sceptic.