Editura Evenimentul si Capital

Cicliştii, chemaţi la „Prima evadare” din Bucureşti

3115fcc5c5baf783a7e42bb48cf821cc
Autor: | | 2 Comentarii | 0 Vizualizari

Chiar dacă au fost goniţi din parcurile bucureştene, bicicliştii se pot bucura în continuare de mişcare şi aer curat pe traseele pădurilor din jurul Capitalei.

O pot face şi cu ocazia primului concurs de ciclism cross-country al Bucureştiului, care va avea loc pe 10 mai şi se va desfăşura pe un traseu de 50 de kilometri prin pădurile din Băneasa, Tunari şi Snagov. Competiţia „Prima evadare”, deschisă amatorilor şi sportivilor de performanţă, a adunat deja circa 130 de înscrieri pe site-ul evenimentului (http://primaevadare.ro). Potrivit organizatorilor, Clubul Alpin Român şi NoMad Adventure Team, traseul are dificultate redusă, pe drumuri de ţară, pe câmp şi pe poteci de pădure, unde cicliştii au ocazia să dea nas în nas cu căprioarele. „Am văzut cel puţin zece când am făcut traseul pe-acolo”, povesteşte Daniel Sărdan, de la NoMad. „Vânătoarea o să fie interzisă în timpul concursului”, glumeşte colegul său, Radu Puşcaşu, de la Clubul Alpin. Amândoi spun că şi-au dorit promovarea pădurilor din nordul Bucureştiului şi altfel decât în varianta grătarelor. Ei se aşteaptă la o participare de cel puţin 250 de ciclişti, între care şi nume cunoscute ale concursurilor de mountain-bike (MTB). „Aperitive” la palat Startul va fi dat la ora 9.30, din parcarea Academiei de Poliţie, iar traseul va trece prin Pădurea Băneasa, Pădurea Tunari (prin spatele aeroportului), Căciulaţi, Pădurea Baloteşti şi Pădurea Snagov. Competitorii vor primi apă, glucoză, lămâie şi banane la cele două puncte de alimentare de pe traseu, una fiind instalată chiar în curtea Palatului Ghica din Căciulaţi. Linia de finish va fi la Complexul Astoria din Snagov, unde cicliştii sunt aşteptaţi la o „pasta party” organizată de Fru-Fru. Competitorii vor purta, obligatoriu, cască, iar, opţional, ochelari (pentru protecţie împotriva noroiului şi insectelor), bidon cu apă, pompă, cameră de schimb sau petice pentru pană şi telefon mobil pentru o eventuală rătăcire pe traseu. Bicicliştii fără echipament îşi vor putea cumpăra cele necesare de la punctele de vânzare instalate la linia de start. Organizatorii recomandă însă ca începătorii să aibă „la activ” măcar două ieşiri de antrenament. Vârsta minimă a participanţilor este de 18 ani, însă puştii care au trecut de 14 ani pot veni la concurs dacă au acordul scris al părinţilor. Primăriile strâng gunoaiele Abandonarea ambalajelor sau altor deşeuri pe traseu va atrage după sine descalificarea, ca de altfel şi lipsa căştii de protecţie pe timpul concursului, alegerea scurtăturilor pe traseu, comportamentul lipsit de „fair play” sau folosirea ajutoarelor din afara concursului. Competitorii au la dispoziţie maxim 5 ore pentru a parcurge cei 50 de kilometri, însă profesioniştii nu vor avea probleme să acopere distanţa în cel mult o oră şi jumătate, apreciază Dan Sărdan. Primi trei clasaţi vor obţine premii în bani, cupe şi medalii, iar restul competitorilor vor primi tricouri cu inscripţiile evenimentului. Traseul va purta marcaje speciale şi va fi monitorizat de circa 35 – 40 de voluntari, iar o maşină de teren va interveni în cazul eventualelor accidentări. Organizatorii au fost nevoiţi să modifice de câteva ori traseul din cauza mormanelor de gunoaie care barau drumul. Ei au vorbit cu primăriile locale ca, măcar cu această ocazie, să strângă deşeurile aruncate în pădure de turişti şi localnici. Bicicliştii care nu vin însoţiţi de prieteni cu maşini şi sunt prea obosiţi ca să se întoarcă acasă pe două roţi pot lua trenul personal 7034 din Căciulaţi, de la 17.50, sau maşinile RATB-ului (444, 446). Organizatorii vor încerca să pună la dispoziţie, contra cost, şi un mijloc de transport alternativ. TIMIŞOARA Primăvara se numără bicicletele Aproape 1.500 de timişoreni, în frunte cu autorităţi locale şi zeci de vedete naţionale din show-bizz, sport, fashion şi muzică au ţinut să pedaleze sâmbătă prin Timişoara, cu ocazia „Numărătorii de primăvară a bicicletelor”. Acţiunea, care face parte din campania „Verde pentru biciclete” iniţiată de Fundaţia Bega, şi-a propus să demonstreze edililor cât de numeorişi sunt biciclişti şi, implicit, câtă nevoie au de piste special amenajate. „Evenimentul este menit să încurajeze adoptarea bicicletei ca alternativă de deplasare în scop recreativ sau sportiv, dar şi pentru activităţile cotidiene, şi semnalarea autorităţilor locale asupra nevoilor bicicliştilor de a beneficia de infrastructura necesară”, a declarat Emil Cristescu, omul de afaceri care a iniţiat şi o petiţie prin care se cere primăriei amenajarea mai multor piste pentru biciclete în Timişoara. „Pentru biciclişti trebuie amenajate piste speciale, pentru că în parcuri există copii mici care nu au instincte de apărare”, a declarat prefectul Mircea Băcală, care a promis că va ridica problema la întâlnirea săptămânală cu primăria. Traseul a durat o oră şi a trecut exact pe unde e mai mare nevoie de piste. (Georgeta Petrovici)

Fiul lui Dancila a dat BAC-ul la Grup Scolar Videle! Ce nota a putut sa ia...

Pagina 1 din 2
Tag-uri:



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Social

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI