China lanseaz? primul s?u elicopter militar, concurentul Apache-ului american ?i Mil Mi-ului rusesc

China lanseaz? primul s?u elicopter militar, concurentul Apache-ului american ?i Mil Mi-ului rusesc

Constructorul aeronautic China Aviation Industry Corporation (AVIC) a prezentat ast?zi primul elicopter militar chinez, v?zut drept un concurent direct pentru aparatele Apache AH-64, de produc?ie american?, ?i Mil Mi-28, de fabrica?ie ruseasc?.

Conceput pentru lansarea de atacuri antitanc, modelul WZ-10, denumit “Tunet de foc", a fost prezentat la salonul aeronautic de la Zhuhai, din sudul Chinei, la care particip? peste 30 de delega?ii militare str?ine, conform agen?iei chineze de stat Xinhua.

“Modelul WZ-10 este unul din cele mai bune elicoptere de atac din lume", a declarat profesorul Wu Ximing, care a lucrat la noul aparat de zbor. În opinia c?ruia respectivul aparat de zbor poate concura cu Apache ?i Mi-28. Potrivit unui specialist chinez în domeniu, WZ-10 este mai u?or de manevrat la joas? altitudine decât Apache, îns? nu are puterea de foc sau a motorului rivalului american.

Salonul de la Zhuhai reprezint? pentru China o ocazie de a-?i afi?a ambi?iile în domeniul militar. Este prezentat? o multitudine de echipamente ultramoderne, între care o dron? ?i un bombardier de ultim? genera?ie, noteaz? AFP.

Compania AVIC a mai prezentat ast?zi ?i modelul de elicopter WZ-19, supranumit “Tornad? neagr?", destinat misiunilor de recunoa?tere ?i de sus?inere la sol, potrivit China Daily.

Institutul Interna?ional de Cercetare pentru Pace de la Stockholm (SIPRI) nota, într-un raport publicat în 2011, c? Beijingul se afirm? pe scena mondial? în domeniu, dup? ce ani întregi a depins militar de Moscova.

Potrivit AFP, Beijingul inten?ioneaz? s? fac? din salonul de la Zhuhai ?i o vitrin? a industriei sale aeronautice civile, promovând avionul tip C919. Acesta este considerat un viitor concurent al aparatelor Boeing ?i Airbus, care reprezint? 70% din pia?a chinez?, potrivit majorit??ii speciali?tilor.

Modelul C919, a c?rui versiune standard va permite transportul a 168 de persoane pe o distan?? de 4.075 kilometri, va fi primul avion de linie comercial de construc?ie chinez? la scar? industrial?. Debutul comercializ?rii aparatului este prev?zut pentru 2016.

Ne puteți urmări și pe Google News