Chiara Ferragni a intrat în vizorul autorității de reglementare (ACGM) după ce autoritățile italiene au identificat practici comerciale neloiale. Este vorba de pandoro Balocco, o alternativă a celebrului panettone, produs în colaborare cu influencerița Ciarra Ferragni.
Chiara Ferragni, unul dintre cei mai importanți influenceri din lumea modei, a primit o amendă record. Pentru o banală reclamă la cozonaci, tânăra în vârstă de 36 de ani trebuie să plătească o sancțiune de 1 milion de euro.
Chiara Ferragi, amendată cu 1 milion de euro
Chiara Ferragni a intrat în vizorul autorității de reglementare (ACGM) după ce autoritățile italiene au identificat practici comerciale neloiale. Concret, este vorba de pandoro Balocco, o alternativă a celebrului panettone produs în colaborare cu influencerița Ciarra Ferragni.
Produsul a fost vândut la finalul anului trecut cu aproape 10 euro, în condițiile în care un pandoro Balloco obișnuit a costat mai puțin de 4 euro. ACGM a motivat decizia de a o amenda pe Chiara Ferragni invocând faptul că clienții au fost induși în eroare, crezând că diferența de preț va finanța o organizație caritabilă pentru cercetarea cancerului osos la un spital din Torino.
Acțiuni caritabile doar pe hârtie
Autoritățile italiene au mai declarat că societățile deținute de influencerița Chiara Ferragni nu au livrat niciun euro spitalului din Torino deși au încasat peste un milion de euro pentru activitățile de branding. Nici producătorul de prăjituri Barcocco nu a scăpat de sancțiuni. AGCM a aplicat o amendă de 420 de milioane de euro.
În apărarea ei, influencerița Chiara Ferragni a declarat că parteneriatul cu Balocco a fost o afacere comercială bazată pe încredere, iar presupusa donație făcută de producătorul de dulciuri spitalului din Torino a reprezentat un punct cheie al acordului. Drept urmare, influencerița va contesta amenda primită. La fel va proceda și compania Balocco.
Chiara Ferragni și toți influenceriții au intrat în vizorul Comisiei Europene
Atât Chiara Ferragni cât și toți colegii ei din breaslă au intrat în vizorul Comisiei Europene. Executvul de la Bruxelles a anunțat că va intensifica monitorizarea practicilor neloiale din mediul online. O piața estimată la aproximativ 20 de miliarde de euro, informează agenția de știri Reuters.