Valoarea totală a acestora este de 689 milioane de euro, finanțarea realizându-se în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF). Cofinanţarea naţională va fi asigurată din bugetul de stat, în proporţie de 15%.

Cel mai important proiect aprobat si finantat de Comisia Europeană în proportie de 85% este proiectul de modernizare a legăturii feroviare între Brașov și Sighișoara, secțiunea Brașov-Apaţa și Caţa-Sighișoara, care are o valoare de 677.739.059 milioane euro. Obiectivul principal al proiectului este promovarea mobilității sustenabile de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre.  

Un alt proiect cu un buget eligibil în proporţie de 100%, în valoare de 1.073.945 euro, vizează îmbunătățirea capacităţii instituționale şi de implementare a proiectelor în cadrul companiei, pentru sporirea eficienței și transparenței în gestionarea fondurilor UE în vederea pregătirii şi implementării în termen a proiectelor de infrastructură feroviară din România, aferente reţelei TEN-T eligibile pentru finanţare prin instrumentele financiare puse la dispoziţia statelor membre de căre Comisia Europeană în perioada 2014-2020.

Actualizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova – Calafat, care va lega astfel Oltenia de orașul unde a fost construit podul către Bulgaria, este cel de-al 3-lea proiect cu o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.476.345,45 euro (85% FEN).

Scopul proiectului constă în actualizarea documentaţiei în conformitate cu Standardele Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi tinand cont şi de previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă la nivel naţional şi international, precum şi lansarea imediată a procedurilor de licitaţie pentru proiectare şi execuţtie lucrări.

Iar ultimul proiect cu finanţare aprobată este cel cel referitor la realizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei cf Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, care va beneficia de o finanţare nerambursabilă în valoare de 8.432.425 euro (85% FEN).

Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmărește accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor de transport, energie și telecomunicații transeuropene și mobilizarea finanțărilor publice sau private. De asemenea, CEF stabilește defalcarea resurselor care urmează a fi puse la dispoziție în cadrul financiar multianual, pentru anii 2014 – 2020.