CFR a dat undă verde la cel mai lung tunel de cale ferată de după 1990

CFR SA, compania care administrează reţeaua de căi ferate din România, a anunțat că circulația feroviară între Sighișoara și Daneș este deschisă traficului.

Circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se va desfăşura pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel.

Așadar, acest tronson conține patru poduri feroviare, cel în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri - Sighişoara şi Daneş, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13. În urma lucrărilor, se va putea atinge viteza maximă de circulație de 160 km/h pe o suprafață considerabilă, a mai anunțat CFR SA.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante - Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel”, se arată în comunicat.