Capitala va avea două centuri de circulație, care le vor permite șoferilor aflați în tranzit să ajungă mai repede la destinație. Actuala șosea de centură va fi lărgită la patru benzi de circulație. În plus, în prezent, se lucrează și la Autostrada A0, care va avea rolul de inel auto al Bucureștiului și va face legătura cu toate celelalte autostrăzi, A1, A2 și A3.
Lucrările de lărgire a Centurii Capitalei, în partea de sud, au început și sunt cuprinse pe porțiunea dintre A1, Autostrada București - Pitești, și DN5.
Pe acest sector de drum proiectul prevede lărgirea șoselei actuale, de la două la patru benzi de circulație, câte două pentru fiecare sens de mers.
Secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor a inspectat această nouă lucrare, care le va permite șoferilor să se deplaseze mai repede dintr-un loc în altul, în jurul Bucureștiului.
”Am fost pe șantierul Centurii București, unde se desfășoară lucrările de lărgire la patru benzi de circulație, de la A1 spre Pasajul Domnesti ( lot 1). Lucrările aflate în desfășurare în șantier, în acest moment, sunt: realizare strat de formă din balast la breteaua de separare a circulației pe sensul DN5 – A1; execuție lucrări de umpluturi cu balast la strada Margaretelor, stradă care face legătura între Centura Capitalei și viitoarea parcare de lungă durată ce se execută în cadrul acestui contract; execuție armare fundație aferentă grupului social din parcarea de lungă durată; execuție strat de fundație din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici rutieri la parcarea de lungă durată de la km 54+765”, a precizat oficialul de la Transporturi.
Se vor muta și două magistrale de apă
Pentru a se realiza această lucrare este nevoie și de lucrări care nu fac parte din domeniul drumurilor și podurilor.
De exemplu, CNAIR a avizat proiectul care prevede relocarea a două magistrale de apă, care asigură buna funcționare a ELCEN.
”Este vorba desprte execuții de lucrări de săpaturi pentru conducta de apă ELCEN (firul 1) amplasată la intersecția giratorie proiectată pe Centura București și drumul de legătură (strada Margaretelor) la parcarea de lungă durată. Desființare conductă de apă ELCEN (firul 2), amplasată la intersecția giratorie proiectată pe Centura București și drumul de legătură. Este nevoie și de relocarea rețelelor de utilități publice pe sectorul de drum de la km 54+700 la km 55+390”, a mai scris Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.
În zonă va fi construită și o parcare imensă, de lungă durată, destinată autotrenurilor aflate în tranzit și care trebuie să oprească pentru pauza regulamentară.
Accesul spre această parcare se va face printr-un sens giratoriu care va fi realizat pe Centura Bucureștiului.