Centura Bușteni-Azuga, un proiect de infrastructură complicat cu o valoare totală de 600 de milioane de lei a fost blocat de compania turcă Ozaltin. Constructorul acuză lipsa de transparență a licitației, precum și corectitudinea procesului de desemnare a câștigătorului.
Lucrările pentru Centura Bușteni-Azuga au fost amânate din nou din cauza contestațiilor depuse de constructorul turc, Ozaltin, companie implicată în mai multe proiecte de infrastructură din România. Valoarea contractului pentru realizarea șoselii ocolitoare este de aproximativ 600 de milioan de lei.
Lucrările pentru Centura Bușteni-Azuga au fost amânate din nou
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis parțial solicitarea depusă de Ozaltin, drept urmare Consiliul Județean va reevalua ofertele. Acest lucru va face ca lucrările pentru Centura Bușteni-Azuga să fie din nou amânate.
Compania turcă acuză faptul că au fost încălcate atât normele de transparență cât și corectitudinea procesului de licitație, inițiat de Consiliul Județean Prahiva, al cărui președinte, Iulian Dumitrescu a fost suspendat pentru o perioadă de 60 de zile.
Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 600 de milioane de lei
Ozaltin invocă neregli grave în evaluarea ofertelor și pune sub semnul întrebării calificările și ofertele financiare înaintate de ceilalți ofertanți. Printre care se află și CONI, constructorul prahovean care a câștigat licitația. Au depus oferte pentru proiectul Centura Bușteni-Azuga companii din țară și din străinătate.Coni, Itinera Spa din Italia și Ozaltin sunt companiile care au participat la licitație
Punerea sub acuzare a fostului președinte de Consiliu Județean, Iulian Dumitrescu, accentuează problemele. Deși a renunțat la toate funcțiile pe care le-a deținut în Partidul Național Liberal, Dumitrescu nu a demisionat și din Consiliul Județean.
Centura Bușteni Azuga are o lungime de 10 kilometri
Deși are o lungime de aproximativ 10 kilometri, Centura Bușteni-Azuga este un proiect amplu cu lucrări inginerești complicate. Un tunel de 90 de metri și a un semi-tunel de 200 de metri pun la grea încercare inginerii.
Lucrări care, de altfel, sunt vitale pentru șosea. Traseul total are o distanță de 9,434 kilometri și mai prevede poduri și pasaje inferioare și superioare.
În memorandumul tehnic au fost incluse și lucrările dificile de infrastructură, precum poduri peste râul Prahova și un semitunel la Azuga. Însă pe fondul incertitudinilor politice și juridice finalitatea proiectului respectiv este pusă sub semnul întrebării.