Cele mai profitabile televiziuni din România. Liderul de audiență are și cele mari încasări

Cele mai profitabile televiziuni din România. Liderul de audiență are și cele mari încasăriSursa foto: Dreamstime.com

Au fost publicate cifrele de afaceri ale televiziunilor din România pentru anul 2022. Care sunt cele mai profitabile posturi TV și ce sume au încasat anul trecut. Primul loc este ocupat de o televiziune care a fost mai mereu lider de audiență.

Pe primul loc în topul celor mai profitabile televiziuni din România este PRO TV. La 192,8 milioane de euro cifră de afaceri, PRO TV a făcut 45,5 milioane de euro profit net, o marjă de profit de 23%, potrivit bilanțurilor financiare. PRO TV a obținut venituri egale cu cele ale Antenelor, Kanal D și Digi adunate.

Pe locul doi este trustul Antena TV Group, care a obținut un profit de 27,8 milioane de euro, în scădere cu 24% față de anul precedent. Venitul este cumulat la toate cele patru posturi: Antena 1, Happy Chanel, Antena Stars și ZU TV. Afacerile grupului deținut de familia Dan Voiculescu au fost de 120,7 milioane de euro, mai mari cu 3,6% față de anul 2021.

Locul trei este ocupat de trustul turcesc Dogan Media International, care operează televiziunile Kanal D, Kanal D2 și radioul Impuls. Acestea au obținut un profit net în 2022 de 12,6 milioane de euro, în scădere cu 16% față de cel din anul anterior, și afaceri de 49,9 milioane de euro, mai mici cu 7,8% față de 2021.

Grupul care deține televiziunea de știri Digi24 și radiourile Digi FM, Pro FM și Dance FM, controlată de gigantul Digi Communications, a avut o cifră de afaceri de 20,5 milioane de euro, în creștere cu 24% față de 2021. La finalul anului 2022, grupul a avut un profit net de 4 milioane de euro, mai mare cu 9,7% comparativ cu anul precedent.

Cele mai profitabile posturi de televiziune din România

Primul loc este ocupat de PRO TV, cu o cifră de afaceri în 2022 de peste 192 de milioane de euro. Pe locul doi este Antena 1, cu peste 120 de milioane de euro cifră de afaceri. Kanal D ocupă locul trei, a cărui cifră de afaceri a scăzut în 2022 la peste 49 de milioane de euro.

Top 10 posturilor TV, în funcție de cifra de afaceri din 2022:

  1. Pro TV - 192.811.013 euro
  2. Antena 1 - 120.676.722 euro
  3. Kanal D - 49.978.921 euro
  4. Digi 24 - 20.499.569 euro
  5. Antena 3 - 16.671.402 euro
  6. România TV - 10.745.200 euro
  7. B1 TV - 3.556.903 euro
  8. Favorit TV, N24 - 2.121.815 euro
  9. Metropola TV - 1.698.554 euro
  10. Aleph TV - 1.073.191 euro.

Compania B1 TV Channel a raportat pierderi de 11.500 euro la afaceri de 3,5 milioane de euro. Printre companiile care au înregistrat pierderi în 2022 se află ABC Plus Media (-760.000 euro) și Publivol Creativ (-437.000 euro), care dețin Național TV, respectiv Metropola TV.

Aleph Media, creată de fostul șef de la Pro TV, Adrian Sârbu, se află în prezent în insolvență. A încheiat anul 2022 cu pierderi de 7,94 milioane de euro și datorii de 29,5 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 1,07 milioane de euro, potrivit libertatea.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News