Cel mai urmărit român de pe YouTube

Cel mai urmărit român de pe YouTube

Artistul Edward Maya a trecut de 100 de milioane de vizualizări la videoclipul piesei "Stereo Love" şi are un număr dublu faţă de Inna.

YouTube.com e site-ul care stabileşte ierarhia în muzică. Ai videoclipul postat acolo, îl poate vedea o lumea întreagă. Noua vedetă românească a site-ului e Edward Maya, un tânăr Dj şi producător muzical în vârstă de 24 de ani. Deocamdată, în România nu se bucură de o popularitate ca a celor de la Trei Sud Est, de exemplu, dar a reuşit să intre în topurile mondiale cu una dintre melodiile sale.

O variantă a clipului Stereo Love, postată pe youtube, a trecut de 100 de milioane de accesări. "Nu mă aşteptam la atât de multe vizualizări. Sunt foarte mândru şi încântat de munca mea şi sper să mă pot menţine în top", a declarat, pentru EVZ, artistul Edward Maya. Concerte în toată lumea

Despre promovarea clipurilor prin intermediul internetului crede că "e o poartă deschisă spre lume, un mediu mult mai rapid şi mai eficient". În următoarea perioadă ne-a spus că are concerte în Dubai, Statele Unite, Sri Lanka, apoi Pakistan şi Brazilia. E artist de talie mondială.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe numele său adevărat Eduard Marian Ilie, artistul român cu cele mai multe accesări pe internet e un tânăr bucureştean absolvent al Liceului de Muzică "George Enescu" din Capitală şi student în ultimul an la Conservator. Melodia care i-a adus celebritatea se numeşte Stereo Love şi e o colaborare cu Vika Jigulina, cântăreaţă şi DJ din România.

<iframe title="YouTube video player" width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/dy2nBvtkgyE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

A ajuns între primele 5 piese, în topurile muzicale din Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie. La sfârşitul lunii ianuarie, ajuns pe locul 16 în Top Bilboard Hot 100, cel mai important clasament muzical din Statele Unite.

Ştefan Bănică Jr. e pe ultimul loc

Pe baza rezultatelor date de youtube.com am stabilit un top al celor mai vizualizate melodii ale artiştilor români. Am dat căutare după numele artistului şi am selectat videoclipul cu cele mai multe vizualizări. În plus, am căutat toate variantele de clipuri ale melodiei respective, postate de diverşi utilizatori ai site-ului, am luat la fiecare numărul de vizualizări şi le-am adunat.

Pentru top am stabilit şi câteva criterii de selecţie: artistul să fi fost nominalizat la cel puţin o categorie a unor premii muzicale în ultimii trei ani şi să fi avut lansată în aceeaşi perioadă măcar o piesă. În urma calculelor noastre, Edward Maya şi Inna, ambii cunoscuţi în străinătate, s-au clasat pe primele locuri. Cu menţiunea că primul are un număr dublu de accesări.

Observaţia noastră e că artişti care au un public ceva mai matur, deşi sunt foarte populari, nu se bucură de un prea mare succes pe internet. Formaţia Holograf, de exemplu, are cele mai multe accesări la piesa "Vine o zi", cu peste 1.700.000 de click-uri şi e pe locul 16. În schimb, o trupă foarte nouă, Narcotic Sound a adunat la clipul Mamasita peste 7 milioane de play-uri. Explicaţie e simplă.

Muzica de club are mai mult succes pentru că e căutată de publicul tânăr, mult mai prezent pe internet.De asemenea, am văzut că hiturile de la TV şi radio diferă de cele stabilite de "clienţii" youtube. Cea mai căutată melodie a lui Ştefan Bănică Junior, pe ultimul loc la număr de accesări, e "Dansează baba", o melodie pe care au văzut-o puţin peste 330.000 de mii de oameni.

<iframe title="YouTube video player" src="http://www.youtube.com/embed/1rh3_r0nbKs" frameborder="0" height="349" width="560"></iframe>

CLICK

Topul hiturilor româneşti evaluate după numărul de vizualizări

  • Notă: Topul este realizat după numărul de vizualizări înregistrat pe YouTube.com până vineri, 25 februarie, la ora 20.00. Criteriul principal pe care l-am luat în calcul în selecţia artiştilor a fost ca aceştia să aibă cel puţin o nominalizare la diversele premii muzicale în ultimii trei ani.