Un tunel feroviar va fi construit între orașele Predeal și Brașov. Acesta va avea o lungime de 10 kilometri și face parte din planul de modernizare a căii ferate din România. CFR a anunțat noul termen pentru lansarea licitației.
Noul tunel feroviar se va construi între Brașov și Predeal
Planul pentru această construcție a devenit public încă de acum doi ani. De altfel, termenele anterioare pentru licitație nu au fost respectate. Conform Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, studiul de fezabilitate pentru acest proiect se va încheia în prima parte a anului 2025.
Întârzierile legate de modernizarea lotului respectiv de cale ferată sunt de peste un an. Acestea au legătură cu stabilirea variantelor și a traseului.
Linia va fi modernizată
Linia Predeal -Brașov va fi modernizată în următorul an, iar noul tuner feroviar face parte din proiect. Acesta va avea o lungime de 10 kilometri și va fi cuprins între Azuga/Predeal și Timișul de Sus.
Studiul de fezabilitate pentru modernizarea porțiunii respective este în pregătire, urmând să fie încheiat anul viitor. Potrivit CFR, tunelul ar putea fi integrat ulterior într-o linie de mare viteză.
„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, a anunțat CFR.
Noul tunel feroviar va permite circulația trenurilor cu o viteză mai mare
După ce construcția va fi finalizată l, trenurile vor putea circula în zonă cu 160 de kilometri la oră. Conform planul, acestea vor avea acces pe două galerii separate din motive ce țin de siguranța călătoriilor.
„Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, conform sursei.
Relieful din zona în care urmează să fie construit tunelul va îngreuna desfășurarea lucrărilor. Bugetul necesare pentru implementarea acestui proiect provine din fonduri externe nerambursabile.