"Parfumul aduce un ultim retuş eleganţei, este acel detaliu invizibil care completează personalitatea. Fără el va lipsi întotdeuna ceva", spunea Gianni Versace.
Cine şi-ar fi închipuit că un concentrat aromat (uleiuri esenţiale) diluat intr-un amestec de alcool şi apă, va ajunge de-a lungul timpului o chestie sofisticată, o bătălie de lux între iasomie, trandafir, levănţică, arome puternice, condimente, răşină, şi câte altele.
Iată că în vremuri în care se estimează că la fiecare 55 de secunde se vinde un Chanel No.5, s-a ajuns la o bizarerie. Cel mai scump parfum de pe mapamond în acest moment costă un milion de dolari! Şi, atenţie, să nu credeţi cumva că vreun miros extraordinar tocmai a înnebunit lumea, şi de aceea se explică preţul. Nu.
Este vorba despre recipientul în care se află parfumul. Noua aromă Golden Delicious de la DKNY se vinde într-o sticluţă din aur alb şi galben de 14 carate, încrustată cu 2.909 pietre preţioase. Pentru această sticluţă preţioasă designerul Martin Katz a lucrat 1.500 de ore, prin urmare cine cumpără acest parfum plăteşte îndelunga trudă a domnului Katz.
Într-un asemenea context nu poţi ignora candoarea justificarii Guinness Book atunci când a acordat nu demult titlul de "cel mai scump parfum din lume" tot unui...flacon de fapt (marca Clive Christian, realizat din cristal de Baccarat si decorat cu un diamant de 5 carate fixat intr-un cerc din aur de 18 carate): "În preţ este inclusă livrarea la domiciliu într-un automobil Bentley"!.