Cel mai recent film al lui Brad Pitt, "Killing Them Softly", în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest

Cel mai recent film al lui Brad Pitt, "Killing Them Softly", în premieră la Les Films de Cannes à Bucarest

Thriller-ul se numÇŽrÇŽ printre cele 15 premiere de la a treia ediţie a festivalului

Un excelent thriller cu Brad Pitt, experimentul bizar şi captivant al regizorului Leos Carax şi o comedie luminoasă despre un soţ indecis sunt trei dintre cele peste 15 premiere cu care cea de-a treia ediţie a evenimentului Les Films de Cannes à Bucarest îşi va delecta spectatorii, între 19 şi 25 octombrie, la Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu. Toate vin direct de la festivalul de pe Coasta de Azur şi vor rula în premieră în România. Unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului, "Killing Them Softly", în regia lui Andrew Dominik, îl are pe Brad Pitt cap de afiş, în rolul unui asasin plătit să răzbune un clan mafiot jefuit în timpul unei partide de poker de doi escroci mărunţi care "nu ştiau în ce se bagă". În tradiţia lui "Goodfellas" şi cu influenţe din "Pulp Fiction" şi "Fight Club", filmul lui Andrew Dominik este adaptarea romanului "Cogan's Trade" al lui George V. Higgins, publicat în 1974. Regizorul transferă însă acţiunea în 2008, pe fundalul crizei economice, care afectează şi lumea subterană a mafiei. "Excelentul nou film al lui Brad Pitt are rigoarea şi echilibrul marilor filme americane din anii 70", scrie "The Guardian", amintind şi de precedentul film - la rândul lui, elogiat de critică - la care Pitt şi Dominik au colaborat, "The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford" (2007). Actorul a mărturisit, de altfel, că a acceptat rolul în urma unui simplu SMS. În distribuţie mai figurează Richard Jenkins, James Gandolfini, Ray Liotta, Sam Shepard, Scoot McNairy şi Ben Mendelsohn. Filmul a rulat în competiţia Festivalului de la Cannes şi va fi distribuit în România de MediaPro Distribution. Premiera bucureşteană va avea loc la doar câteva zile de la cea americană. Considerat unul dintre filmele nedreptăţite de palmaresul de anul acesta al Festivalului de la Cannes şi notat cu 4 sau 5 stele de majoritatea criticilor, "Holy Motors", în regia lui Leos Carax, a fost decretat cel mai interesant experiment vizual şi scenaristic al ediţiei. După 13 ani de pauză în lungmetraj, regizorul lui "Boy Meets Girl" (1984) şi "Pola X" (1999) revine cu un film suprarealist, bizar, captivant, plin de umor negru şi de referinţe cinematografice, despre un bărbat, Monsieur Oscar (Denis Lavant), care călătoreşte prin Paris într-o limuzină condusă de o femeie stilată, misterioasă (Édith Scob), schimbându-şi complet identităţile. În film apar Eva Mendes şi Kylie Minogue, alături de Michel Piccoli. Pelicula va fi distribuită în România de Independenţa Film. Într-un cu totul alt registru, "Adieu Berthe ou l'enterrement de mémé", de Bruno Podalydès, spune povestea unui farmacist prins între soţia şi amanta sa, incapabil să ia o decizie, căruia îi moare pe neaşteptate bunica. Şi cum nimic nu e simplu când vine vorba de familie, înmormântări şi moşteniri, evenimentul îi va da peste cap şi mai mult viaţa şi aşa agitată. Tandră, amuzantă şi emoţionantă, comedia a fost proiectată anul acesta în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs şi îi aduce împreună pe Valérie Lemercier, Denis Podalydès, Isabelle Candelier, Catherine Hiegel şi Michel Vuillermoz. Peste 50 de lung şi scurt metraje se vor regăsi anul acesta în programul Les Films de Cannes à Bucarest, în jur de 15 fiind premiere naţionale ale unor filme din selecţia oficială pe 2012 a Festivalului de la Cannes. Evenimentul se va deschide pe 19 octombrie, la Cinema Studio, cu "7 Days in Havana", un fascinant portret colectiv al Havanei de astăzi, semnat de şapte dintre cei mai în vogă cineaşti ai momentului. "După dealuri", în regia lui Cristian Mungiu, va închide cea de-a treia ediţie, pe 25 octombrie. Festivalul a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux, cu concursul Institutului Francez din Bucureşti şi cu sprijinul financiar al Centrului Naţional al Cinematografiei.