Primarul General, Gabriela Firea, a participat astazi, 17 mai, la cea de-a doua editie a conferintei „Connecting Europe through Innovation", care a avut loc la Palatul Parlamentului. Printre subiectele abordate în cadrul evenimentului s-au numărat inovaţiile din domeniul turismului, al transportului si al tehnologiei, considerate de interes pentru Capitală, îmbunătăţirea cu ajutorul tehnologiei a serviciilor de turism şi transport în Uniunea Europeană şi identificarea unor soluţii viabile pentru îmbunătăţirea turismului în era digitală, astfel încât Uniunea Europeană să rămână competitivă şi atractivă pe segmentul turistic.
"Bucureștiul este, de departe, cea mai căutată destinație turistică a României. Contribuie la acest fapt factori obiectivi, legați în general de statutul de capitală, dar și subiectivi, legați de specificul local. În ce ne privește, ca municipalitate, avem în vedere acțiuni de influențare a celei de-a doua categorii de factori. Cu alte cuvinte, avem o destinație, depinde de noi ca experiența celor care ne vizitează să fie una pozitivă sau, de ce nu?, memorabilă, și avem o sumedenie de obiective turistice și atracții, depinde tot de noi să le punem în valoare și să le folosim pentru a-i atrage pe turiști”, a afirmat Primarul General, Gabriela Firea.
Edilul şef al Capitalei a punctat faptul că, din momentul în care a preluat mandatul, “de promovarea Bucureştiului se ocupau doar doi oameni, drept pentru care, preluând modelul de succes al administraţiei de la Viena, am decis înfiinţarea Companiei Municipale Turistică, care are ca principal obiectiv promovarea Capitalei României. Chiar în acest weekend, Primăria Capitalei, prin Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic, finanţează a treia ediţie a proiectului Experience Bucharest. 45 dintre cei mai bine cotaţi bloggeri pe turism, ale căror canale online - Facebook, Instagram, Youtube au milioane de vizualizări, vor vizita obiective turistice, dar şi locaţii inedite din Bucureşti şi vor transmite live şi post-eveniment experienţele lor. Vor urca inclusiv in Arcul de Triumf, obiectiv pe care ne dorim să îl deschidem către public, spre vizitare, în cursul lunii iulie”, a mai spus Firea.
Ea a adăugat că feed-back-ul a fost unul foarte bun, după cea de-a doua ediţie care s-a desfăţurat în octombrie 2017. “Am fost contactaţi de un număr mai mare de bloggeri care şi-au manifestat interesul să cunoască Bucureştiul. În primele două ediţii, au apărut 3,5 milioane like-uri şi 53 de milioane de impresii despre Bucureşti", a conchis Gabriela Firea.
Primarul General, Gabriela Firea, e arătat că în ceea ce priveşte mobilitatea și accesibilitatea urbană, Primăria Capitalei “a făcut pași semnificativi în ultimii doi ani, într-un cadru coerent și sustenabil”. Edilul Sef a amintit că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în întreaga zonă București – Ilfov, a fost adoptat în anul 2017 şi prin adoptarea acestuia, cele două unități administrativ teritoriale, Bucureşti şi Ilfov, vor putea accesa fonduri europene de până la 220 de milioane de euro, prin Programul Operaţional Regional, 150 milioane de euro dintre acestea urmând a fi folosiţi pentru reformarea transportului public.