Reţeaua de televiziune va fi lansată, anul viitor, după aceleaşi principii cu cea de radio, EuRaNet (European Radio Network), la care se lucrează în prezent.
           
"Comisia Europeană va investi între 8 şi 14 milioane de euro, în fiecare an, în reţeaua de televiziune europeană. Reţeaua va fi structurată după o formă legală care urmează să fie stabilită", a spus Thierry Vissol, Advisor Markets & Developments în cadrul Comisiei Europene.
           
El a precizat că programul televiziunii europene va fi redus – de circa o oră şi jumătate, săptămânal, însă va fi trandus în toate limbile Uniunii Europene. "Programul televiziunii va fi transmis în prime time sau în apropierea intervalului din prime time. Ideea este să avem patru-cinci minute de ştiri în fiecare zi şi un magazin săptămânal", a explicat Vissol.
           
În ceea ce priveşte distribuţia reţelei europene de televiziune, Vissol a precizat că va fi retransmisă de posturi partenere din ţările europene. "Va fi posibil să fie recepţionată pe televiziunile membre ale reţelei sau pe internet. Toţi membrii reţelei o vor distribui pe propriul canal, prin modalităţile obişnuite, digital terestru, satelit, cablu", a explicat Thierry Vissol.
         
Cea de-a 45-a ediţie a MIPTV, unul din cele mai importante târguri internaţionale de vânzare şi de achiziţionare de produse de televiziune, se va desfăşura la Palais des Festivals. La manifestare s-au înscris 13.311 de participanţi, din 104 ţări, printre care şi România, potrivit site-ului manifestării.
           
România va fi reprezentată, la această ediţie a târgului, de un număr foarte mare de companii media, 29, printre care se numără: Acasă TV, Antena 1, Boom TV, MediaPro Distribution, B1 TV, Paprika Entertainment, Pro TV, Realitatea Media, Televiziunea Publică, Dogan Media, SBS Broadcasting Media, Naţional TV, UTV.

Sursa: Mediafax.

(09:55)