Un proiect al Poliției Române urmărește pregătirea cât mai bună a agenților pe motocicletă, cu scopul de-a reduce accidentele și a mări eficiența operațiunilor.
Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) vrea să investească în pregătirea agenților pe motocicletă, pentru ca aceștia să facă față oricărei situații ivite în timpul misiunilor. Astfel, va fi achiziționat un dispozitiv de simulare a conducerii motocicletelor pentru antrenamentul, examinarea și evaluarea agenților, sistem compus din două posturi de antrenament moto și un post de instructor.
Ce sumă este investită pentru pregătirea agenților pe motociclete
În joc este vorba despre suma de 2.325.000 de lei, iar câștigătoare licitației publice va fi oferta cea mai avantajoasă. Oficialii IGPR spun că sistemul pe care vor să-l cumpere trebuie să reducă din costurile pe care le au cu mentenanța parcului auto. Ei au mai afirmat că sunt nevoiți să-l achiziționeze după ce s-au adus modificări legislației referitoare la pregătirea conducătorilor moto din cadrul Poliției Române, conform fanatik.ro.
Acest sistem ce va fi achiziționat are ca scop și reducerea numărului de accidente în care sunt implicați agenți și motocicletele lor. Instruirea practică și teoretică se face pentru elevi în cadrul programelor de pregătire școlară. De asemenea, pentru agenții de poliție se trece prin pregătire teoretică anuală, mai menționează sursa citată.
Instructorul trebuie să poată modifica traseele de conducere, parametrii, condițiile meteorologice
IGPR are de gând să cumpere două stații de lucru pentru cursanți, o stație de lucru pentru instructor, un sistem video compus din opt monitoare, sistem audio stereo, unitate UPS și diferite unități hardware, de genul mouse, imprimantă sau tastatură.
Trebuie să existe posibilitatea de interconectare a celor două stații ale cursanților cu cea a instructorului și întregul sistem să nu necesite amenajări specifice/suplimentare în incintele unde se vor monta simulatoarele.
De asemenea este obligatorie corelarea imaginilor proiectate pe monitoare cu mișcarea șasiului, în sensul să poată simula accelerarea, decelerarea, virarea sau trecerea peste obstacole. În același timp, instructorul trebuie să poată modifica traseele de conducere, parametrii, condițiile meteorologice, condițiile motocicletei ori avariile și incidentele operaționale.
Stația de lucru a cursanților trebuie să fie reprezentată de o motocicletă tip BMW R 1200 RT. De remarcat că, la mâna a doua, pe site-urile de specialitate din Germania, o asemenea motocicletă poate să ajungă și până la zece mii de euro, în funcție de numărul de kilometri parcurși.
Cum vor fi testate aptitudinile agenților
Aceasta trebuie să fie pusă în mișcare prin intermediul unei platforme metalice și să aibă un sistem video compus din minim trei monitoare așezate în formă semi hexagonală. Dacă ne raportăm la stația de lucrul a instructorului atunci trebuie să știți că aceasta va fi dotată cu un birou, scaun, calculator și un sistem video format din cel puțin două monitoare.
Modelul de motocicletă pe care agenții de la IGPR își vor testa aptitudinile trebuie să simuleze cât mai realist comportamentul unui autovehicul real. Aici este inclusă capacitatea simulării unor avarii ale motocicletei precum defectarea frânei, a luminilor, accelerație uzată, supraîncălzirea motorului și fum, scurgeri de ulei sau combustibil și chiar pană.
Polițiștii se vor putea antrena și pe mai multe tipuri de trasee cu ajutorul noului sistem, unul care va reda perfect și mediul înconjurător, adică vegetație, case, clădiri, dar și pe ceilalți participanți la trafic, oameni și mașini.
Interesant este că atunci când cursantul va conduce motocicleta în regim de urgență, restul vehiculelor aflate în trafic își vor adapta comportamentul. Practic, în cazul mai multor benzi de circulație în aceeași direcție, vehiculele eliberează banda din stânga, pentru a face loc motocicletei de poliție cât mai repede posibil.
Reguli de circulație pentru a nu apărea probleme în trafic
La intersecțiile cu sau fără semafoare, va exista prioritate pentru motocicleta de poliție, restul vehiculelor urmând a se opri. Pe drumuri cu o singură bandă vehiculul din față va accelera până când va apărea un loc unde poate să permită trecerea motocicletei de poliție.
Nu în ultimul rând, la un semafor roșu cu mai multe benzi în aceeași direcție, dacă un rând de vehicule împiedică trecerea motocicletei, iar aceasta ajunge între cele două benzi, vehiculele se vor deplasa la stânga și la dreapta, astfel încât să fie creat un spațiu pentru a permite motocicletei să treacă.