Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat că va extinde Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă. Astfel, locuitorii din 25 de localități sle județelor Cluj, Iași, Hunedoara și Ialomița vor putea face solicitările în format digital.
Schimbări legate de eliberarea actelor de stare civilă
După noile schimbări, cetățenii din cele 25 de localități vor putea cere digital înregistrarea naşterilor şi a deceselor. Conform MAI, cetățenii pot accesa digital serviciile de înregistrare a nașterilor și deceselor. Aceștia vor putea beneficia de facilitățile oferite de sistemul informatic în cazul eliberării documentelor de stare civilă.
„Începând din 8 mai, a fost demarată o primă etapă de extindere a SIIEASC, cetăţenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanţa, Slobozia, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov putând obţine în format digital, dar şi fizic, la cerere, certificate de naştere şi deces.”, a transmis MAI.
Localitățile incluse în program
După noile schimbări, locuitorii din Turda, Câmpia Turzii, Paşcani, Târgu Frumos, Hârlău șj Butea vor putea face o astfel se solicitare. De asemenea, vizate sunt și localitățile
Haţeg, Brad, Simeria, Peştisu Mic, Băcia, Băiţa, Certeju de Sus, Şoimuş, Hărău. Fierbinţi-Târg, Căzăneşti, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sineşti, Dridu, Perieţi, Jilavele, Coşereni și Moviliţa au fost incluse în sistem.
Noile schimbări ale Sistemului Informatic urmează să fie implementate până la data de 24 septembrie 2024.
„În implementarea proiectului, un rol important l-a avut sprijinul acordat de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Competitivitate.
Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din bugetul naţional şi 3.705,81 lei cofinanţare eligibilă a beneficiarului.”, arată MAI.
Măsuri noi pentru eliberarea actelor de stare civilă
Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este compus din cinci platforme. Potrivit MAI, acestea au ca scop „furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.”