Ce se întâmplă la granița cu Ungaria. Românii nu mai au răbdare

Ce se întâmplă la granița cu Ungaria. Românii nu mai au răbdare

Înghesuială maximă în punctul de trecere al frontierei Nădlac 1, singurul rămas deschis pentru accesul în țară al cetățenilor care revin din țări europene. Aproape 300 de persoane au intrat, pe jos, cu bagajele în mâini, numai în ultimele 24 de ore. Sursele Evz.ro au dezvăluit ce stă la baza fenomenului.

Conform datelor Poliției de Frontieră, în ultimele 24 de ore numărul românilor care s-au întors acasă  a crescut simțitor. ”În intervalul 8 mai, ora 8,00  - 90 mai, aceeași oră, prin PTF Nădlac 1 au intra în țară 1370 de persoane și 400 de mjloace auto”, a declarat pentru Evz.ro subinspectorul Filip Matei, de la STRPF Arad.

Conform prefectului arădean, 271 de persoane au tranzitat pe picioare punctul de frontieră. ”Avem sute de persoane care intră pe jos prin PTF Nădlac I, iar noi avem obligaţia să le asigurăm transportul. Sunt aici în frontieră tocmai pentru a supraveghea modul în care se asigură transportul. Cred că de la ultima întâlnire cu toţi factorii de decizie, condiţiile s-au îmbunătăţit”, a declarat Prefectul Județului Arad, Gheorghe Stoian.

Transport până la graniță

Ne puteți urmări și pe Google News

Sursele Evz.ro arată ce a declanșat această situație. Românii din Europa au început să organizeze transporturi până în apropierea graniței, pentru persoanele dornice să se întoarcă numaidecât acasă și care acum nu pot face călătoria cu autocare sau avioane, astfel de curse fiind oprite din cauza pandemiei.

”Oamenii sunt lăsați la câteva sute de metri de punctul de trecere al frontierei, în Ungaria, iar mașinile se întorc, în timp ce aceștia continuă drumul pe jos și tot așa intră în țară”, au declarat sursele Evz.ro. Alții călătoresc din țările Europei spre casă cu mașinile unor cunoscuți care sunt din alte județe decât ei, sau în cabinele de TIR ale șoferilor profesioniști.  Dacă ar intra în țară în aceeași mașină, în loc să ajungă în centre de carantină aferente domiciliului, ar risca să fie trimiși în zonele din care provin șoferii.

Odată finalizate procedurile de la frontieră, ”pietonii” sunt îmbarcați în autocare sau microbuze care îi transportă spre centre de carantină din localitățile lor de domiciliu.