Ce se întâmplă cu pensia și talonul mov dacă românii nu sunt acasă în ziua plății. Cât timp sunt păstrate și de unde pot fi ridicate ulterior

Ce se întâmplă cu pensia și talonul mov dacă românii nu sunt acasă în ziua plății. Cât timp sunt păstrate și de unde pot fi ridicate ulteriorPensii. Sursa foto: Arhiva EVZ

Seniorii care nu sunt găsiți acasă atunci când vine poștașul să aducă pensia sau talonul mov, nu au mult timp la dispoziție să ridice banii sau documentele. Ce se întâmplă cu acestea și de unde pot fi ridica ulterior.

Seniorii care primesc pensia de la poștaș și nu sunt găsiți acasă în ziua plății nu au mult timp la dispoziție pentru a o ridica de la oficiul poștal de care aparțin. Ei își pot primi drepturile bănești în două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

Atunci când această dată a trecut iar seniorii nu au încasat banii, pensiile se întorc la Casa Teritorială de Pensii de unde pot fi ridicate ulterior. În cazul pensionarilor care primesc banii pe card, talonul mov se păstrează la oficiul poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Ce se întâmplă cu pensiile dacă seniorul nu este găsit acasă în ziua plății

„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, informează Casa Naţională de Pensii Publice.

În funcție de opțiunea seniorului, pensia se achită prin mandat poștal, la domiciliul beneficiarului drepturilor de pensie sau al mandatarului, ori în cont curent sau cont de card la una din băncile cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat convenții pentru plata pensiei.

În România, la sfârșitul anului 2022, erau peste 4,7 milioane de pensionari.

Ne puteți urmări și pe Google News