Ce să învăţăm din experienţa pe internet a comercianţilor din străinătate

Ce să învăţăm din experienţa pe internet a comercianţilor din străinătate

În ţara noastră există, în prezent, peste 2.000 de magazine online. Piaţa de comerţ electronic este foarte dinamică, valoarea tranzacţionată crescând de la an la an cu valori importante, ceea ce face loc noilor iniţiative în domeniu. Una dintre problemele care împiedică comercianţii online să îşi dezvolte afacerile şi să-şi extindă baza de clienţi este temerea consumatorilor legată de securitate şi fraudă.

Investiţiile necesare pentru deschiderea unui magazin online sunt de obicei mai mici decât în cazul unui magazin obişnuit, însă cu toate acestea comercianţii se confruntă cu o reticenţă a utilizatorilor atunci când vine vorba de plăţile cu cardul pe internet. Pentru un comerciant, avantajele acceptării plăţilor online cu cardul sunt multiple: se reduce riscul abandonului cumpărării, banii se primesc înainte de livrarea produsului şi se pot primi comenzi şi din străinătate. Astfel, comercianţii au toate motivele să înveţe din experienţa companiilor străine despre cum să îşi crească vânzările şi să-şi extindă baza de clienţi, prin depăşirea temerilor legate de plăţile online cu cardul.

Cum a devenit British Airways compania aeriană preferată pe internet la nivel global Odată cu apariţia companiilor aeriene low-cost pe internet, concurenţa pentru a oferi rezervări online mai rapide şi mai sigure a atins cote maxime. Astfel, British Airways a optat în decembrie 2003 pentru înrolarea în Verified by Visa, un serviciu de protecţie prin parolă a plăţii cu cardul pe internet. Astfel, un prim efect al înrolării în acest sistem a fost faptul că site-ul ba.com a putut să accepte şi carduri emise în alte ţări decât Marea Britanie ceea ce a contribuit la extinderea bazei de clienţi. Apoi, la scurt timp, vânzările de bilete înregistrate pe site-ul operatorului aerian au înregistrat creşteri semnificative, iar pagina de internet este recunoscută ca fiind unul din principalele site-uri de călătorii din industrie.

Înainte de lansarea serviciilor de autentificare precum Verified by Visa, British Airways suporta costurile cauzate de nivelul tot mai ridicat al fraudei online. Folosind însă această platformă, compania aeriană nu mai este responsabilă pentru tranzacţiile disputate care duc la respingerea clientului, indiferent dacă acesta s-a înscris sau nu în sistem. Garantând identitatea posesorului de card, Verified by Visa asigură transferul de răspundere pentru refuzul de plată de la comerciantul online la banca emitentă a cardului.

"Tot mai mulţi turişti aleg confortul oferit de Internet atunci când îşi rezervă vacanţele şi călătoriile cu avionul - siguranţa plăţilor online contribuie la creşterea traficului pe pagina noastră şi ne garantează păstrarea competitivităţii faţă de alţi furnizori web. Datorită înscrierii în Verified by Visa, British Airways poate oferi clienţilor cea mai sigură metodă de plată disponibilă în prezent pe Internet", au explicat oficialii British Airways.

Cum a economisit o companie de IT şi echipamente electronice 50.000 de lire lunar

Compania de IT şi echipamente electronice dabs.com a devenit primul comerciant online din Marea Britanie care a ales să folosească Verified by Visa. În câteva luni, Dabs şi-a redus considerabil pierderile cauzate de fraudă, economisind 50.000 de lire sterline pe lună, a scăzut costurile de tranzacţionare şi a atras tot mai mulţi clienţi pe pagina de Internet - ceea ce a dus la creşterea clară a reputaţiei acesteia ca pagină sigură şi stabilă pentru cumpărături online.

Volumul de afaceri al dabs.com datorat consumatorilor provine în procent de 100% din tranzacţii electronice neasistate efectuate pe pagina sa de internet, toate acestea fiind plătite cu carduri de debit sau de credit. Prin urmare, riscul de fraudă este o preocupare importantă.

"Faptele vorbesc de la sine. Înainte de introducerea Verified by Visa, frauda reprezenta aproximativ 0,2% din cifra de afaceri a companiei - acum a scăzut la zero", a declarat Simon Brayshaw, directorul financiar al dabs.com."

Mai mult, garantând identitatea posesorului de card, Verified by Visa asigură transferul responsabilităţii pentru refuzuri la plată de la dabs.com la banca emitentă a cardului.

Aşadar, utilizatorii sunt mult deschişi la plăţile online atunci când ştiu că acestea se efectuează în deplină siguranţă, ceea ce face ca reputaţia magazinul să crească, la fel şi vânzările şi baza de clienţi.

* Notă: Pentru întrebări legate de plăţile cu cardul pe internet puteţi scrie la adresa plationline@evz.ro sau vizitaţi www.visa.ro pentru mai multe informaţii.

Ne puteți urmări și pe Google News