Potrivit specialiștilor de la autovit.ro, șofatul în condiții de iarnă implică o atenție sporită, care, coroborată cu ponturile oferite, te pot scăpa de accidentele nedorite
În condiții de iarnă este foarte important să accelerezi progresiv, fără să bruschezi comenzile. În anumite cazuri, dacă ai nevoie să pleci de pe loc, este recomandată utilizarea treptei a doua a cutiei de viteze. Accelerația trebuie apăsată liniar, chiar dacă pare că aderența este optimă.
Lasă o distanța generoasă între tine și mașina din față. Asta îți va permite să vezi ce manevre face și să poți frâna din timp în siguranță. Ai grijă că aderența se poate schimba în doar câțiva metri și poți fi nevoit să frânezi pe o zonă acoperită cu zăpadă.
Pe zăpadă, urmele mașinilor din față sunt mai dificil de urmat. Ele conțin zăpadă compresată și chiar gheață, ambele foarte alunecoase. Dacă ai nevoie de tracțiune bună, zăpada mai moale este mult mai potrivită.
Nu brusca nicio comandă a mașinii, indiferent că este vorba de direcție, frâne, schimbări de treaptă. Chiar și menevrele de evitare trebuie făcute cu mișcări fluente, pentru a nu pierde tracțiunea. Orice exagerare te va duce mai aproape de punctul în care pierzi aderența, ceea ce poate face mașina incontrolabilă.
Ochelarii speciali, cu polarizare, pot aduce un plus semnificativ de vizibilitate pe timp de iarnă, când luminozitatea este foarte puternică. Pot părea un moft, însă sunt un element de siguranță.
Rulează preventiv, cu viteze reduse, pentru a putea avea timp de reacție indiferent de ceea ce se întâmplă în jurul tău. Este păcat să fii implicat în accidente, mai ales dacă nu ai nicio vină.
Primele zile de iarna sunt cele mai periculoase. Lumea se lasă greu antrenată de noua realitate din trafic, multi nu și-au schimbat încă anvelopele de vară, dar și mai mulți nu și-au adaptat încă reacțiile la exigențele iernii. Se impune vigilență sporită!
Spațiile de franare vor crește, iar vizibilitatea va scădea. Din acest motiv e recomandat să păstrați distanțe mai mari față de vehiculul din față. Atunci când carosabilul devine alb, evitati bruscarea mașinii atat la pornirea de pe loc, cât și la frânare sau schimbarea de direcție. Anticipați manevrele de oprire și de virare și nu ezitați să reduceti viteza.
La apropierea de un viraj, frânarea și retrogradarea se efectuează întotdeauna în linie dreaptă. Reaccelerarea trebuie făcută doar atunci cand roțile directoare sunt, din nou, drepte. Intrarea cu viteză prea mare într-un viraj, în condiții de aderență scăzută, va imprima un caracter subvirator pentru orice mașină, indiferent de modul în care este transmisă puterea la roți (față, spate sau pe toate roțile).