„Voi face revoluție în materie de trafic în capitală. Am foarte multe soluții care vor decongestiona traficul. În primul rând, investiții masive în transportul public, voi propune acordarea de urgență a bugetului necesar pentru ca aceste autobuze stricate să intre în trafic. Împreună cu Poliția Capitalei vom face în așa fel încât să avem un sistem de semaforizare inteligent așa cum se întâmplă în orice Capitală europeană. De asemenea, aș dori să se încheie de urgență lucrările la metroul din Drumul Taberei. Lucrurile deja se mișcă. Peste două săptămâni voi merge la Bruxelles pentru a debloca proiectele cu fonduri europene care sunt acum înghețate, De un an de zile nu s-a mai lucrat deloc pentru deblocarea acestor fonduri. În jumătate de an se va vedea că se vor schimba lucrurile în București. Într-o jumătate de an  se va circula mult mai ușor în București. Sunt soluții identificate. M-am consultat cu mulți specialiști în domeniul traficului, transportului și toți mi-au spus că deși avem un plan de mobilitate urbană multe lucruri nu se respectă”, a spus Gabriela Firea în campania electorală care a avut loc în iunie 2016. A trecut un an şi în Bucureşti se circulă mai prost acum ca atunci, iar oraşul riscă să fie blocat în viitorul apropiat. Recunoaşte chiar edilul asta.

Edilul spune în continuare că va lua măsuri. Astfel, primarul general, Gabriela Firea, a avut o şedinţa de lucru cu reprezentanţii direcţiilor de transporturi şi utilităţi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoţi introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală.

"Nu voi renunţa la culoarele publice"

Gabriela Firea, Primar General: „Nu se pune în niciun caz problema renunţăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea Bucureşti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar una dintre măsurile care duc la creşterea mobilităţii este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acţiona facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioada un set de măsuri complementare care ajute la decongestionarea traficului".
 

În opinia acesteia, din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în Bucureşti, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Faţă de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creştere a parcului auto din zona metropolitană Bucureşti de peste 30.000 de unităţi. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puţine, care tranzitează zilnic Bucureştiul, precum şi cele înmatriculate în alte judeţe sau alte ţări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.

Oraşul va fi în scurt timp complet blocat

Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraş complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectiva nu excludem şi alt gen de măsuri”.

Principalele proiecte ale Municipiului Bucureşti care vizează fluidizarea traficului rutier în zona Bucureşti-Ilfov sunt incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 şi vizează:

  • introducerea de benzi de circulaţie cu prioritate pentru transportul public pe o distanţă de 25 km;
  • achiziţia a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie şi 400 de autobuze, pentru început. Proiectul mai presupune şi modernizarea infrastructurii de tramvai şi extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, precum şi reabilitarea a aproximativ 1800 de staţii,
  • construcţia de parcări de tip Park & Rîde la punctele cheie de intrare în oraş,
  • construcţia de parcări subterane,
  • amenajare şi lărgire Prelungirea Ghencea,
  • lărgire str. Jandarmeriei,
  • reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera – str. Fabrică de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,
  •  amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare), precum şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),
  • crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public şi îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,
  • regândirea şi extinderea sistemului de management al traficului.