Din cele patru statioane promise de România pentru Campionatul European de Fotbal din 2020, for fi finalizate doar Steaua și Arcul de Triumf.
Explicația acestei situații este deosebit de complexă. O serie problemele legislative au scos stadionul Dinamo din cursă încă de la început, iar lucrările la celelalte trei stadioane au devenit mai scumpe cu peste 40% în medie. Șansele ca acestea să fie gata la timp țin doar de noroc.
Stadionul Rapid a rămas deja în urmă, iar termenul de finalizare a fost prelungit până în toamna anului viitor, adică după ce se încheie EURO 2020.
Stadioanele cu cele mai mari șanse să fie gata și utilizate în vara anului viitor la EURO 2020 sunt Steaua și Arcul de Triumf. Rămâne de văzut dacă vor fi în proporție de sută la sută.
Chiar și așa, dintre cele două arene, doar cea din Ghencea se află într-un stadiu avansat, cu 65% dintre lucrări efectuate. Costul inițial era de 53 de milioane de euro, iar acum este de 93 de milioane de euro.
Un motiv invocat de constructor pentru creșterea prețului de construcție la cele patru stadioane este creșterea inflației. Un alt motiv îl reprezintă schimbări în proiecte.
În ceea ce privește stadionul „Arcul de Triumf”, construcția se află la jumătate. Costul inițial era de 19 milioane de euro iar cel actualizat este de 26 de milioane de euro.
Lucrările la stadionul „Rapid” au ajuns în prezent la 10%. Și în acest caz vorbim de o scumpire a lucrărilor, de la 25 la 35 de milioane de euro. Termenul de finalizare a fost amânat până în octombrie 2020.
Motivele invocate de constructor pentru această întârziere sunt montarea mai multor piloni pentru consolidarea clădirilor din zonă și faptul că lucrările se fac doar pe timpul zilei, pentru că oamenii din zonă au depus reclamații fiind deranjați de zgomot și de praf.