Ce faci când pana de curent îţi strică electrocasnicele

Ce faci când pana de curent îţi strică electrocasnicele

Pentru a vă putea recupera banii daţi pe reparaţii, trebuie să anunţaţi defecţiunea la Enel în cel mult trei zile

În zilele caniculare, dincolo de temperaturile extreme, vara mai aduce orăşenilor o problemă: din cauza suprasolicitării reţelei de electrictate cu aparatele de aer condiţionat, au loc căderi de tensiune care duc la defectarea electrocasnicelor. Raluca T. locuieşte într-un cartier nou din Brigadiru şi în ultimul an a cheltuit peste 1.500 de lei pentru repararea frigidului şi a centralei. În cartierul Independenţei, unde locuieşte ea, în unele zile, curentul "cade" şi de trei, patru ori. Enel: E vina reţelei vechi "Am făcut sesizare la Enel pentru a remedia problemele şi pentru a mă despăgubi. Am primit un răspuns prin care mi se transmitea că ei au moştenit o reţea veche de la Electrica, fosta companie de stat, şi că nu e vina lor", spune Raluca. Întreruperile de curent apar în special în cartierele noi. "În momentul preluării de către Enel a activităţilor de distribuţie în zona Muntenia Sud, mare parte a infrastructurii existente se baza pe tehnologia anilor 1960-1970, care nu era dimensionată corespunzător şi nu face faţă cerinţelor actuale de consum din Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu. Pentru remedierea acestei situaţii, zonele respective sunt cuprinse într-un program complex de modernizare", ne-a comunicat biroul de presă al Enel. Potrivit legii, în astfel de situaţii, furnizorul de energie electrică este obligat să plătească despăgubiri consumatorului. Procedura este următoarea:

  • Consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică, în termen de trei zile lucrătoare de la apariţia şocului de tensiune care a deteriorat aparatura electrocasnică;
  • Dacă în urma verificării realizate de furnizor reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat;
  • Consumatorul trebuie să prezinte furnizorului chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnice deteriorate au fost făcute de o unitate autorizată.

Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune care a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor. Dacă Enel nu decontează contravaloarea reparaţiilor, trebuie anunţată Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

Ne puteți urmări și pe Google News