Evenimentul Zilei > Social > CE evaluează rezultatele sistemului Bologna
CE evaluează rezultatele sistemului Bologna

CE evaluează rezultatele sistemului Bologna

Reprezentanţii Comisiei Europene vor evalua rezultatele implementării sistemului de învăţământ Bologna.

Astfel, comisarul european Jan Figel va susţine între 28 şi 29 aprilie, la Louvain la Neuve, Belgia, o conferinţă ministerială pe tema reformei universitare, în cadrul procesului Bologna.

De asemenea, în cadrul conferinţei vor fi prezentate rezultatele noii analize de tip Eurobarometru, destinată cunoaşterii opiniei studenţilor asupra reformei învăţământului superior.

Progrese

În cele două zile ale conferinţei, miniştrii educaţiei cu responsabilităţi în domeniul învăţământului superior din 46 de ţări europene se vor întâlni la Louvain la Neuve, Belgia, pentru a trece în revistă realizările procesului Bologna, pentru a defini noile linii de acţiune şi pentru a se pune de acord asupra priorităţilor Spaţiului European pentru Învăţământ Superior, până în 2020, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene.

Procesul Bologna include 46 de ţări, iar cel mai recent raport de evaluare, care urmează să fie prezentat miniştrilor la reuniunea de la Louvain-la-Neuve, arată că s-au înregistrat progrese satisfăcătoare, chiar dacă inegale, în punerea în practică a reformelor din învăţământul superior.

Principalele reforme din cadrul procesului Bologna sunt axate pe structurarea studiilor în trei cicluri, licenţă, masterat şi doctorat, garantarea calităţii învăţământului superior, precum şi recunoaşterea calificărilor academice şi duratei studiilor, în vederea dezvoltării de competenţe şi a capacităţii de inovare a forţei de muncă europene, demers esenţial în context de criză şi de evoluţie a pieţelor de muncă.

 

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.