Ce CULORI să eviţi, ca să nu fii dat în judecată

Din ce în ce mai multe companii, în special din străinătate, îşi adjudecă, drept marcă înregistrată, diferite simboluri, forme specifice ale obiectelor şi chiar culori. Aşadar, cine utilizează o combinaţie de culori asociată unui brand riscă să fie dat în judecată, ca pentru orice folosire ilegală a unei mărci înregistrate.

Totuşi, acest tip de "marcă înregistrată" nu trebuie confundat cu proprietatea asupra unei culori specifice. Înregistrarea unei culori înseamnă doar că o anumită companie are dreptul de a folosi, pentru produsele sale, o anumită combinaţie de nuanţe, notează businessinsider.com. Iată ce culori nu ar trebui foloseşti pentru produse publice, dacă nu vrei să fi dat în judecată: 1. Portocaliu-ars În sistemul de culori Pantone, nuanţa exactă este #159. Ea aparţine Unievrsităţii din Texas, iar instituţia nu dă voie nimănui să o utilizeze, cu excepţia organizaţiilor afiliate. În anul 2010, univrsitatea a oprit folosirea a două aplicaţii create de Mutual Mobile, pentru că utilizau "portocaliul-ars". 2. Albastru-Carolina Universitatea din Carolina este o altă instituţie de învăţământ care afişează un ataşament puternic faţă de simbolurile sale cromatice. Site-ul oficial al universităţii precizează clar că, dacă cineva vrea să folosească această nuanţă de albastru, trebuie să primească aprobare de la un reprezentant al instituţiei. 3. Galben-excavator Compania Caterpillar interzice oricui să utilizeze nuanţa de galben-pai cu care sunt vopsite utilajele sale, fără permisiunea întreprinderii. 4. Un anume fel de Magenta O firmă de telefonie mobilă, T-mobile, şi compania-mamă au avut o serie de procese cu alte întreprinderi care au folosit aceeaşi nuanţă de magenta ca şi ele. În anul 2008, T-mobile a dat în judecată un site de Tech&IT pentru că utiliza această culoare într-una din secţiunile sale. Întrucât cele două companii nu erau concurente, proprietarii site-ului au tratat cu ironie acuzaţia. 5. Roşu-Louboutin Recent, designerul Christian Louboutin a câştigat dreptul să-şi înregistreze oficial nuanţa de roşu reprezentativă pentru pantofii creaţi de el. Cu toate acestea, compania Coca-Cola nu poate fi dată în judecată pentru că foloseşte aceeaşi nuanţă de roşu, întrucât nu vinde produse similare celor create de Louboutin, şi, prin urmare nu constituie concurenţă.