Ce câştigi când cumperi online

Ce câştigi când cumperi online

Preţurile bunurilor achiziţionale de pe Internet pot fi şi cu 30% mai mici decât cele din magazinele clasice. În plus, orice produs poate fi găsit rapid, iar plata cu cardul este extrem de sigură.

Românii au început să prindă gustul cumpărăturilor online, iar piaţa de comerţ electronic şi plăţile cu cardul au crescut semnificativ în acest an. Totuşi, există mulţi români care sunt reticenţi la astfel de achiziţii. "Sunt mulţi cumpărători care intră pe site-ul nostru, caută un anume produs, citesc reviewurile, se informează, după care se duc la magazinul din cartier şi cumpără de acolo", spune Iulian Stanciu director general eMag. Preţuri mai mici Unul din avantajele pe care le are un cumpărător atunci când cumpără de la un retailer online este preţul, de multe ori cu 20-30% mai mic decât în magazinele clasice. "Spre deosebire de un retailer clasic, unde trebuie să construieşti, să ridici ziduri, să amenajezi, la unul online nu există astfel de costuri suplimentare", a declarat Stanciu. În plus, în magazinele online se poate întâmpla să găseşti produse care, de obicei, nu există într- un magazin clasic. "O placă video sau un laptop puternic se regăsesc foarte rar în stocul unui magazin clasic, în schimb acestea sunt produse uşor de găsit pe Internet", a afirmat Mihai Pătraşcu, director executiv Evomag. Modalităţi de plată Utilizarea cardului este o modalitate foarte sigură, ne asigură retailerii. "Indiferent de tip, debit sau credit, cardul pune la dispoziţie cea mai sigură formă de plată din momentul actual, însă cea mai folosită metodă de plată este plata în numerar ramburs", a subliniat Irinel Burloiu, director de marketing eMag. Totodată, dacă nu primeşte marfa, clientul poate lua legătura cu banca şi întrerupe tranzacţia în termen de 24 sau 48 de ore. În plus, dacă magazinul trimite marfa şi clientul n-o primeşte, retailerul este despăgubit de firma de curierat, iar magazinul despăgubeşte clientul, a subliniat şi Pătraşcu. Atenţie la falsuri Există câteva elemente la care trebuie să fie atenţi cei care fac achiziţii online. Cumpărătorul trebuie să verifice datele magazinului respectiv şi, ca măsură de protecţie, să se asigure că elementele de identificare pe care le prezintă magazinul se regăsesc pe site-ul Ministerului de Finanţe, mfinante.ro, ceea ce înseamnă că retailerul există în realitate. Cea mai eficientă este verificarea după Codul Unic de Înregistrare (CUI), care trebuie afişat pe site-ul fiecărei companii. Potenţialul cumpărător ar trebui apoi să citească reviewurile celor care au achiziţionat produse de la magazinul respectiv, pentru a observa ce imagine are acesta în ochii utilizatorilor. Deşi sunt subiective, reviewurile pot oferi, în ansamblu, o imagine generală asupra modului în care sunt serviţi clienţii. Piaţa de comerţ online pentru produsele electronice şi electro- IT a crescut cu circa 50% în primele şase luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea pieţei a depăşit 200 de milioane de euro anul trecut, potrivit estimărilor oficialilor eMag. "Mulţi utilizatori intră pe emag.ro, caută un anume produs, se informează, apoi cumpără din magazinul din cartier" IULIAN STANCIU, director general eMag.ro 200 de milioane de euro au scos românii din buzunar pentru echipamente electro-IT cumpărate online, în ultimul an Citiţi şi:

  • Românii au prins gustul cumpărăturilor. Piaţa de profil creşte cu paşi repezi
  • Faci cumpărături pe internet? EVZ îţi spune cum să te fereşti de ţepe!

Ne puteți urmări și pe Google News