La sfârșit de an, în prag de sărbători, pe site-urile de profil, tot mai mulți români își scot afacerile la vâzare: școli și grădinițe, ferme, restaurante și hoteluri, patiserii și saloane de înfrumusețare. EVZ vă prezintă care sunt cele mai căutate business-uri dar, și ce i-a determinat pe proprietari să le vândă
Prima afacere care a sărit în ochi jurnaliștilor EVZ a fost un anunț prin care proprietarul vindea o școală, creșă și grădiniță, explicând că este o „super afacere” de care vrea să se descotorosească. „De vânzare școală primară privată, clasele I-IV, cu creșă și grădiniță, acreditată pentru limba germană maternă, cu engleză intensiv, situată în Cluj-Napoca. Prețul solicitat este de 350.000 de euro și include: afacerea învățământ care are: creșă, grădiniță și școală primară. Acreditarea pe limba germană maternă cu engleza intensiv – cu o dotare de invidiat, funcționează pe fundație ca statut. Este singura unitate de învățământ din Cluj acreditată pe limba germană maternă”. Contactat telefonic de jurnaliștii EVZ proprietarul afacerii a explicat că deja are două persoane din București care sunt interesate de aceasta. Motivul pentru care se vinde este acela că au survenit mai multe situații mai puțin fericite în familie.
Fermă la 4 milioane de euro
O fermă din județul Brăila este vândută cu 3.800.000 euro. Conform anunțului, aceasta are în compunere 146 ha teren agricol aflat în exploatare, 10 baterii de silozuri cu capcitate totală de 10.000 tone, clădire automatizare, dar și o cladire cu spații sociale și laborator. Proprietarul afacerii este deschis la a vinde în rate, dar nu este disponibil pentru a oferi sprijin și instructaj cumpărătorului. Contactat telefonic, proprietarul a explicat că vinde această afacere pentru că nu mai are timp să se ocupe de aceasta, fiind implicat în alte business-uri.
Salon de înfrumusețare
Un salon de înfrumusețare din Constanța se vinde cu 15.000 de euro. Proprietarul este dispus să ofere instructaj celui care cumpără, dar nu este dispus la a vinde în rate. De asemenea, la cerere, acesta este dispus să cedeze paginile de social media: Facebook, Instagram, Twitter. Salonul este compus din două posturi coafură/frizerie,un post Make Up, o cameră cosmetică, o unitate de spălare, un post manichiură, un post pedichiură spa și o cameră de masaj.
Sfaturile specialistului