Ce a însemnat Black Friday pentru români. Intrăm în Cartea Recordurilor?

Românii s-au întrecut de Black Friday care să facă cele mai multe și rapide cumpărături. Altfel, nu se explică isteria care a cuprins țara: 1 milion de lei s-au cheltuit. Pe minut!

Cifrele și detaliile sunt șocante. Românii par să își fi strâns bani anul acesta doar pentru Black Friday, mai ales că Sărbătorile de iarnă vor fi îngrădite de restricțiile de iarnă. 

Prin urmare, românii au cheltuit, în primele șapte ore de la lansarea zilei de Black Friday, 1 milion de lei. Pe minut.

Dar ce și-au cumpărat românii?

De banii aceștia, cei mai mulți români și-au luat produse pentru casă și îngrijirea locuinței, dar și produse de beauty și îngrijire personală. Pandemia a modificat obiceiurile românilor în materie de shopping, astfel că în topul comenzilor s-au aflat inclusiv produse de protecție sanitară, precum mănușile și măștile, dar și servicii medicale care cuprind și teste real time PCR, pentru depistarea coronavirusului.

Românii au cheltuit în acest an, de Black Friday, cu 200 de lei mai mult față de anul trecut. Valoarea coșului mediu a sărit de 700 de lei, anunță Digi24.ro.

Black Friday 2020 s-a concentrat pe ofertele din online. Restricțiile de circulație, închiderea magazinelor, teama legată de potențialul de infectare duc la scăderea vânzărilor din magazinele obișnuite. Comercianții din online s-au pregătit pe măsură.

Aur la reducere de Black Friday

Florin Filote, vicepreședinte al unui magazin online: "Pe lângă ceea ce clienții pot găsi tradițional de Black Friday de la electrocasnice, electronice, telefoane mobile, produse de IT, anul acesta ne-am pregătit cu servicii turistice, ne-am pregătit cu servicii de închiriere automobile, autorulote, cu monede de aur și lingouri de aur, cu servicii medicale, cu teste PCR, pentru a satisface nevoia crescută a clienților, ținând cont de perioada pe care o traversăm".

Minutul de aur al ediției online de Black Friday a fost înregistrat în intervalul 7:44 – 7:45. Timp de 60 de secunde românii au făcut aproape 5.000 de tranzacții. În ediția de anul acesta, cel mai valoros produs vândut a fost o mașină cu peste 40.000 de euro, la care s-a aplicat o reducere de mai bine de 13.000 de euro.

Contra-cronometru a fost și capacitatea comercianților de a prelucra comenzile. Depozitele magazinelor online au devenit adevărate furnicare. Ca să facă față cererii crescute, comercianții au făcut și angajări suplimentare. Totul pentru ca produsele vândute să ajungă la clienți în cel mai scurt timp.

Black Friday se prelungește

Alexandru Niculescu, director de operațiuni: "Primele comezi vor ajunge către clienți chiar începând de astăzi. 70% din coletele comandate de clienți vor pleca de la noi în primele 5 zile după campanie, iar promisiunea noastră pentru toți clienții este că vom livra până pe 27 noiembrie cel mai târziu".

Multe magazine au anunțat deja prelungirea campaniei de Black Friday și în weekend.

Elena Gheorghe, country manager în cadrul unei companii procesatoare de plăți electronice, a spus că românii au cumpărat produse pentru casă, dar și bijuterii.

"Unele comportamente s-au schimbat, altele nu. Am observat că nici anul acesta românii nu au renunțat la bijuterii.

Totodată, s-a constatat creșterea tranzacțiilor cu plata într-un singur click cu 120%, ceea ce înseamnă că oamenii s-au obișnuit cu plata cu cardul", a spus ea.