La sfârșitul lunii august, o femeie de 33 de ani din Timișoara a fost descoperită spânzurată în baia apartamentului său. Conform informațiilor disponibile, aceasta era presată de angajatorii săi să se întoarcă la birou și era frecvent criticată pentru lipsa de performanță în activitatea profesională.
Într-o scrisoare, un fost coleg al femeii a explicat situația, subliniind că situația nu e singulară, iar angajatorii au manifestat un comportament sever față de angajați de-a lungul timpului. Drept urmare, unii dintre aceștia au decis să acționeze compania în instanță.
Femeia din Timișoara care s-a sinucis era presată de mai multe luni de angajator
Potrivit scrisorii, femeia, ca mulți alții, a fost chemată să revină obligatoriu la birou începând din luna iunie, fiind motivată de o performanță considerată slabă.
Femeia din Timișoara era supusă unei presiuni constante din partea managerilor, în ciuda faptului că aceștia fuseseră cei care decid să o lase fără proiecte.
„Ca idee, un angajat cu sarcini operaționale, cum era ea, nu are prea mare influență în a lua decizii când un proiect se mută sau se termină, ci doar primește informația și așteaptă ca „cei de deasupra” să-i aloce alte sarcini.
În consecință, ea trăia în paradoxul de a nu fi alocată pe vreun proiect, judecată de către manageri drept performer slab, dar totuși presată zilnic să-și îmbunătățească modul de lucru, deși nu prea avea cum să facă vreo diferență prin mijloace proprii”, se mai arată în scrisoare.
Scrisoarea susține că femeia din Timișoara avea un istoric de afecțiuni psihologice și, pe lângă problemele uzuale, se confrunta și cu o situație dificilă la locul de muncă, fiind sub stres constant din cauza temerilor legate de pierderea locului de muncă și, implicit, a sursei sale principale de venit.
I s-a solicitat demisia de pe o zi pe alta
Această situație dura de mai multe luni, iar joi, pe 29 august, în timp ce se afla la birou împreună cu managera sa, aceasta din urmă, în mijlocul unei crize de furie, i-a solicitat să își prezinte demisia până la sfârșitul săptămânii, adică a doua zi.
„Din informațiile pe care le-am adunat până acum – și aici e o liniște destul de dubioasă în jurul subiectului – cererea asta a fost făcută în văzul și auzul mai multor colegi din echipa respectivă.
Din acel moment, stresul generat de această situație a fost prea mult de gestionat pentru persoana în cauză și, în consecință, vineri nu s-a mai dus la birou și a recurs la gestul de a se sinucide”, mai susține colegul femeii din Timișoara.
În scrisoare, se susține că modul în care firma respectivă a gestionat această situație prin intermediul managerului direct este inacceptabil. Acesta denotă o combinație perfidă de ipocrizie și lipsă de logică elementară.
Din dorința de a „scăpa de ea” din cauza neîndeplinirii standardelor de performanță, compania a decis să o plaseze pe lista neagră a angajaților care trebuiau să revină la birou.
Apoi, au exercitat o presiune constantă asupra femeii din Timișoara, făcându-i cunoscut faptul că își va pierde locul de muncă, chiar și în condițiile în care știau că a suferit anterior de anumite afecțiuni psihologice, iar echilibrul său emoțional putea fi distrus cu ușurință.
Schema, pusă la cale pentru a subția rândurile angajaților
Colegul femeii din Timișoara susține în scrisoare că vrea ca această poveste să iasă la iveală, având în vedere că situația de la respectiva companie, creată cu scopul de a reduce numărul angajaților, a devenit deja intolerabilă și scăpată de sub control.
„Toată șarada asta e făcută cu un scop ascuns – și poate nu asta ar fi neapărat cea mai mare problemă.
Însă modul total neprofesional în care se comportă, consecințele care apar, arată că această echipă de management e total depășită de situație.
Mai mult, acum, prin tăcerea care învăluie subiectul, dau dovadă de lașitate maximă și singura lor preocupare e să fie liniște, ca ei să-și poată păstra în continuare locurile călduțe, și dacă se poate, problemele să dispară magic, fără ca ei să-și asume responsabilitatea”, se mai arată în scrisoare, potrivit știripesurse.ro.