După ce ieri am prezentat cum muncitorii de la CNAIR Baia Mare au lucrat la ferma directorului Eugen Cecan, din Vultureni, județul Cluj, azi a venit rândul Secției de Drumuri Naționale Sălaj, subordonată DRDP Cluj, deci directorului inculpat Eugen Cecan. Dosarul arată că muncitorii de la patru districte de drumuri naționale, Zimbor, Bocșa, Jibou și Glod de la SDN Sălaj au lucrat, la coasă, la ferma de la Vultureni.

Audiați în dosar, șefii de districte au recunoscut că au trimis muncitorii la lucru, la ferma familiei Cecan. Astfel, Călin Cozea, șef district Zimbor susține că: „Au fost angajați din cadrul districtului condus de mine care au lucrat la fermă, la Vultureni, aceștia fiind Sânpetrean Dumitru, Hodiș Vasile, Olariu Gabriel, Seichei Ioan, Sturz Marius, Mureșan Ioan. Seichei Ioan a fost cu Unimogul (camion multifuncțional aflat în dotarea CNAIR) pe care îl conducea, iar ceilalți au lucrat manual fără a avea scule asupra lor.

Aceștia au fost cam trei zile și au fost în aceeași perioadă în care Seichei a lucrat cu Unimogul … Fiind întrebat cine mi-a spus să duc oamenii la ferma din Vultureni, menționez faptul că dispoziția mi-a fost dată de către șeful de secție Crișan Mircea … Acea dispoziție a fost una verbală, Crișan spunându-mi să duc oamenii să lucreze la ferma directorului Cecan”.

Șeful de district de la Zimbor a mai spus că angajații trebuiau să fie la serviciu și ca a fost avertizat de către șeful SDN Sălaj, Mircea Crișan. ”Nu mi-a spus în mod expres ce să menționez pe acestea (foile de parcurs – n.n.), însă mi-a spus nu apară pe ele mențiuni că s-a lucrat la fermă”.

Adriana Sabou este șefa districtului rutier de la Bocșa, județul Sălaj. „La un moment dat am fost sunată de către șeful de secție Crișan Mircea care mi-a spus să pregătească băieții Unimogul întrucât trebuie să meargă la coasă, fără a-mi spune unde anume trebuie să se deplaseze. A doua zi, Boldea și cu Matiș au pregătit mașina și s-au deplasat la sediul SDN Zalău pentru a lua legătura cu șeful de secție Crișan. Astfel, menționez că înainte ca ei să plece eu am luat legătura telefonic cu Crișan, care mi-a spus că angajații trebuie să meargă la ferma directorului Cecan”, a declarat șefa districtului rutier de la Bocșa.

Ovidiu Silviu Buda este șeful districtului de la Glod. „În anul 2014, șeful de secție Crișan Mircea fie m-a sunat pe mine, fie direct pe Ungur Marin, deservantul utilajului cu număr de înmatriculare SJ10SDN și a dispus ca a doua zi, utilajul să fie relocat la SDN Cluj, și să aibă foarfeca în dotare”.

Referitor la acest utilaj, șeful Secției de Drumuri Naționale Sălaj, Mircea Crișan a declarat că a lucrat ”câteva zile” la ferma familiei Cecan. ”La districtul de la Glod există un utilaj Caterpilar al cărui număr nu mi-l amintesc, …, care era dotat cu echipament de cosire și cu foarfecă de tăiat vegetații, acesta fiind transferat câteva zile la ferma din Vultureni. Astfel, după ce am văzut că nu s-a putut realiza lucrarea cu ael unimog, în urma unor discuții purtate de mine cu cei de la mecanizare de la Cluj sau posibil cu Cecan Eugen, eu am dat dispoziție să fie transferat acel utilaj la fermă, pentru a se încerca realizarea lucrării”, a spus Mircea Crișan.

Adjunctul lui Cecan a recunoscut totul

La audieri a fost chemat și Ioan Crișan, director adjunct la DRDP Cluj. Acesta a fost întrebat despre utilajele CNAIR care au lucrat la ferma directorului Eugen Cecan. „Fiind întrebat dacă se poate realiza relocarea unor utilaje și angajați de la o secție la nivelul alte secții, fără aprobarea directorului general, menționez faptul că, de regulă, nu se poate face acest lucru deoarece este necesară aprobarea unei delegații pentru muncitorii care urmează să lucreze efectiv, delegații care sunt aprobate de către directorul general”, a spus Crișan.

Fiind întrebat dacă există posibilitatea ca un șef de secție să dispună relocarea unor utilaje (Caterpilar sau Unimog) la ferma din Vultureni, fără ca directorul Cecan să cunoască acest aspect, având în vedere că eu nu am aprobat vreo astfel de cerere, menționez faptul că nu m-aș putea pronunța dacă Cecan știa sau nu despre acest aspect dar în mod normal fără aprobarea mea sau a lui Cecan nu putea fi relocat vreun utilaj de la o secție la altă secție sau să se presteze servicii către terți”, a spus Crișan.

Procurorul de caz susține că angajații CNAIR au lucrat la ferma directorului Cecan, în perioada 25-29 august 2014, fiind pontați ca prezenți la serviciu, și plătiți din bani publici. „În acest sens, arăt că martorul Hodiș Vasile a declarat că a lucrat timp de cinci zile în localitatea Vultureni, împreună cu Sânpetrean Dumitru și Olariu Gabriel Jinborean, …, ori este evident, în aceste condiții, că Hodiș, Sânpetrean și Olariu au lucrat la Vultureni în perioada 25-29 august 2014 (de luni până vineri), în timp de Jinborean și Seichei Călin au lucrat în data de 1.09.2014”.

Mai mult, susține procurorul de caz, în cadrul verificărilor efectuate în cazul a doi muncitori, fiind vorba despre angajații CNAIR, Sorin Bălănean și Viorel Chețe, ”aceștia au fost pontați ca fiind în fiecare zi la serviciu, în perioada 25 august – 5 septembrie 2014”.

Mergeau la Mureș, după spermă pentru reproducerea animalelor!

Procurorii clujeni descriu cu lux de amănunte tot felul de peripeții ale angajaților, în timp ce munceau pentru directorul Cecan, dar erau pontați la CNAIR.

Un episod incredibil a avut loc la data de 21 octombrie 2014, când șoferul Vălean Dan Mircea a făcut o deplasare cu autoturismul marca Ford Focus, având numărul de înmatriculare CJ 13DPS, în municipiul Târgu Mureș, „unde l-a transportat pe fiul inculpatului Cecan Eugen, martorul Cecan Paul Bogdan, la Oficiul de Reproducere și Ameliorare în Zootehnic Mureș”.

Din rechizitoriul, rezultă că la momentul respectiv cei doi erau filați. ”Ulterior, la ora 13.16, cele două persoane s-au întors la autoturism și s-au deplasat spre localitatea Ungheni (aflată pe drumul spre municipiul Cluj Napoca”.

Și mai interesant este faptul că deși cei doi, deși au fost după spermă de animale, Oficiu respectiv cu acest lucru ocupându-se, pentru ziua respectivă a fost completată o foaie de parcurs, pentru autoturismul respectiv, de către un alt șofer, respectiv Ioan Bucur. „Pentru data de 21 octombrie 2014, martorul Bucur Ioan a completat în foaia de parcursul a autovehiculului CJ 13 DPS, seria 619333, faptul că s-a deplasat pe rutele: DRDP Cluj-Câmpeni-Abrud-Cluj, deși acest autoturism a fost utilizat de către martorul Vălean Dan Mircea iar autoturismul a fost folosit pentru o deplasare în folosul familiei Cecan, în localitatea Târgu Mureș”, se arată în rechizitoriu.

Interceptare – „Într-o săptămână gătăm”

În data de 13 octombrie 2014, directorul Eugen Cecan este interceptat în timp ce vorbește cu Cosmin Cordoș, poreclit „Coca”. La momentul respectiv, utilajului unui district de la Drumurile Naționale din Sălaj, lucra de zor, la coasă, la ferma directorului Cecan.

Coca: Bine, vai da ce taie ăla de fain.
Cecan Eugen: Ce?
Coca: Brici merge cu ăla, cu șmecheria aia.
Cecan Eugen: Du-te …
Coca: Oi, oi.
Cecan Eugen: Are viteză?
Coca: Da, mai tare ca alelalte.
Cecan Eugen:Atunci mai aducem unu și într-o săptămână gătăm, nu?
Coca: Da păi pla aici, în două ore îi gata, nici nu are ce lucra două ore.