Caznele Bucureştiului în evacuarea rablelor

Bucureştiul încearcă să scape de rablele abandonate pe trotuare sau în parcări. Operaţiunea nu e nici pe departe atât de simplă. Procedura birocratică durează, în cazul fiecărei maşini, aproape un an.

Un bilanţ al autorităţilor locale din Sectorul 4 arată că în cursul anului trecut au fost ridicate 1.300 de rable de pe domeniul public.

Operaţiunea continuă şi în 2018, edilii susţinând că vor să elibereze străzile de maşinile scoase din uz şi abandonate de proprietari.

„Cu toate că procedurile legale sunt de durată și lucrurile nu se întâmplă cât de repede ne-am dori, vom continua această acțiune până când vom curăța sectorul de aceste rable și posibile focare de infecție, care pun în pericol sănătatea cetățenilor.

Polițiștii locali din cadrul Serviciului Protecția Mediului Sector 4 au identificat, de la începutul anului și până în prezent, 800 de vehicule abandonate pe domeniul public.

Pentru toate acestea au fost emise, potrivit Legii 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritorial, somații în vederea ridicării, iar cei care nu au luat act de înștiințările oamenilor legii vor rămâne fără mașini”, a spus directorul executiv al Direcției Control General al Primăriei Sectorului 4, Viorica David.

 

Bariere birocratice

Deşi la prima vedere pare o nimica toată să ridici nişte rable de pe domeniul public, situaţia nu e deloc aşa. Oficialii Primăriei povestesc câte obstacole intervin. În primul rând, din cauza unor proprietari de maşini. Aceştia iau plăcuţele de înmatriculare şi atunci automobilul pare al nimănui.

În prima fază, pe parbrizul maşinii abandonate se lipeşte o somaţie de eliberare a domeniului public. Termenul este de zece zile. Dacă nu se întâmplă nimic, autorităţile trec la identificarea proprietarului.

Acestuia i se va trimite la domiciliu o scrisoare prin care e somat ca în termen de cinci zile să îşi ia maşina de pe stradă sau din parcare. Abia după această ultimă procedură autorităţile pot trece la ridicarea maşinii.

„Vehiculele abandonate și revendicate care au fost ridicate de pe domeniul public ajung în parcul de mașini, iar Serviciul Protecția Mediului din cadrul Poliției Locale Sector 4 poate să facă demersuri pentru casarea lor sau, în urma unei licitații, cele aflate într-o stare bună pot ajunge la un nou proprietar.

Acțiunea de ridicare a mașinilor abandonate pe domeniul public este una care nu mai suportă niciun fel de amânare. Pe lângă faptul că ocupă degeaba spațiile de parcare, mașinile care au fost sau urmează să fie ridicate au devenit adevărate focare de infecție”, concluzionează primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.