Autorizarea eronată în rulajul aeronavei fără a fi asigurată eliberarea pistei, întreruperea mare în activitatea de control al traficului, deficienţa comunicării în vederea eliberării pistei sunt cauze ale incidentului produs, la sfârşitul anului trecut, pe Aeroportul "Henri Coandă".
Preşedintele Comisiei de anchetă a Ministerului Transporturilor, Mircea Ciucă, a prezentat astăzi într-o conferinţă de presă, rezultatele finale privind Investigaţia Tehnică a accidentului produs în data de 30.12.2007 pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti-Otopeni, în care a fost implicată o aeronavă aparţinând operatorului Tarom. Potrivit lui Ciucă, rezultatele controlului au indicat că a fost vorba de o eroare umană, că nu s-au respectat întocmai nişte proceduri aplicabile în cazuri de vizibilitate redusă. Mircea Ciucă a precizat că există şi prevederi neclare în regulamentele de zbor şi că în acest caz sancţiunile vor fi aplicate de instituţiile implicate în incident. De asemenea, el a afirmat că aeronava implicată în accident este complet distrusă.
Comisia de investigaţii a propus 11 măsuri pentru eliminarea unor astfel de situaţii pe viitor. Printre măsurile propuse se numără instalarea unor sisteme de supraveghere pe suprafaţa de mişcare a aeroportului şi monitorizarea video la nivelul turnului de control.
Pe 30 decembrie 2007, un avion care decola de pe aeroportul Henri Coandă a lovit o maşină "uitată" pe pistă. Aeronava a ajuns pe câmp şi s-a răsturnat pe o parte. Cei 117 pasageri care se pregăteau pentru un concediu la Sharm el Sheik au trăit momente de groază. După incident, echipajul avionului dar şi unii pasageri au dat declaraţii în faţa comisiei de anchetă.
(14:25)