Câţi bani vor italienii de la Astaldi şi nemţii de la Max Boegl pentru autostrada Cernavodă-Medgidia
- Cristina Sb îrn
- 5 septembrie 2011, 19:49
Cei 20,49 de kilometri de autostradă care vor lega Cernavodă de Medgidia vor fi construiţi de asocierea Astaldi - Max Boegl, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Italienii de la Astaldi şi nemţii de la Max Boegl s-au angajat să realizeze lucrarea pentru 498,79 milioane lei, respectiv circa 117,5 milioane de euro. În aceşti bani nu intră taxa pe valoare adăugată. Valoarea estimată a contractului a fost de 726,21milioane lei fără TVA, respectiv 171,1 milioane de euro fără TVA. Astfel, asocierea italo-germană va realiza un kilometru de autostradă pentru circa 5,87 milioane de euro. Se va circula pe autostradă în 2012
Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 48 de luni perioadă de garanţie. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeana de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.
CNADNR a scos acest tronson la licitaţie după ce a reziliat contractul cu francezii de la Colas, în primăvara acestui an. Colas se angajase să construiască acest tronson de autostradă pentru 634,39 milioane lei fără TVA. Dacă CNADNR ducea la bun sfârşit contractul cu francezii, am fi plătit circa 7,4 milioane de euro pentru fiecare kilometri de autostradă dintre Cernavodă şi Medgidia.
De asemenea, noul contract prevede deschiderea unui fir de circulaţie în 2012. Pentru ca acest lucru să fie posibil, se va lucra în două schimburi. Lucrările executate de către Astaldi şi Max Boegl vor avea patru ani de garanţie, faţă de doi ani cât prevedea contractul semnat cu francezii de la Colas. Italienii de la Astaldi, abonaţi la contracte cu statul
Consorţiul Astaldi-Max Boegl construieşte şi tronsonul Medgidia-Constanţa, cu o lungime de 30,82 Km, care face de asemenea parte din Autostrada Soarelui.
De asemenea, italienii de la Astaldi au câştigat în primăvara acestui an şi licitaţia pentru construirea lotului 4 al autostrăzii Orăştie-Sibiu. De asemenea, Italienii lucrează alături de spaniolii de la FCC la autostrada Arad-Timişoara de pe Coridorul IV Pan-European.
Constructorul străin Astaldi a construit şi pasajul Basarab din Capitală.