Câți bani cheltuie politicienii și partidele pentru o reclamă pe Facbook
- Cristian Tanase
- 10 septembrie 2019, 15:16
Cum se apropie alegerile prezidențiale din luna noiembrie, majoritatea politicienilor au început se pare mai devreme campania electorală.
În afară de diferitele corturi care sufocă orașele, în ultima vreme și conturile de Facebook sunt sufocate de reclame plătite de politicieni, care își propun ca mesajul lor să ajungă mai repede la oameni.
Viorica Dăncilă, prim-ministrul României și candidat pentru Președinție, a plătit din banii PSD-ului între 100 și 499 lei, pentru a obține între 10.000 și 50.000 de afișări. Astfel, prin intermediul Facebook-ului, Viorica Dăncilă își îndemna susținătorii să semneze pentru canidatura sa la Președinția României.
Ramona Ioana Brusynseels, candidată la prezidențiale, și-a plătit din banii proprii, conform informațiilor oferite de Facebook, un video prin care își transmitea un mesaj posibililor alegători. Pentru ca mesajul să fie vizibil pentru minim 200.000 și un maxim 500.000 de persoane, aceasta a plătit undeva între 1.000 și 5.000 lei. Suma exactă o va stabili Facebook-ul după ce se termină perioada de distribuire a reclamei, în funcție de numărul de vizualizări.
Partidul Național Liberal a plătit o postare cu ultimele rezultate ale barometrului Europa FM, conform căreia actualul președinte al României, Klaus Iohannis, se află pe primul loc în preferințele românilor. Mai puțin de 100 lei a cheltuit partidul, pentru a obține între 1.000 și 5.000 de afișări.
Dan Barna, candidatul Alianței USR PLUS, a ales să plătească din banii Uniunii Salvați România, un video în care acesta a vorbit live din Satu Mare, unde a strâns semnături. Suma cheltuită de partid nu a fost una exactă, aceasta variind între 100 lei și 499 lei, în funcție de câte afișări ar avea, adică un minin de 10.000 și un maxim de 50.000.
Claudiu Crăciun, candidatul Demos la prezidențiale, a plătit din banii pe care îi are partidul, conform informațiilor oferite de Facebook, mai puțin de 100 lei. Astfel mesajul acestuia conform căruia oamenii să îl susțină, ar fi afișat pentru minim 1.000 și maxim 5.000.