Bugetul alocat achiziţiilor online pe şase luni de aproape jumătate dintre cumpărători din România e între 100 şi 500 de euro, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012.
În plus, articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte şi produsele electronice sunt preferatele utilizatorilor de internet din România când vine vorba de cumpărăturile online, în topul acestor activităţi fiind plata facturilor la diferite utilităţi.
Peste 48% dintre cei care şi-au achiziţionat produse online în ultimele şase luni au avut un buget între 100 şi 500 de euro pe parcursul perioadei. Studiul despre barierele de achiziţie online a produselor şi serviciilor în România arată că aproape 82% dintre cumpărături au fost efectuate de pe site-uri româneşti, iar restul de pe magazine online din străinătate.
Cercetarea, derulată la iniţiativa 2Parale, Internet Corp şi a The Geeks, parte a grupului Leo Burnett, are ca obiective identificarea motivelor pentru care o parte dintre români sunt reticenţi în a cumpăra online, dar şi a diferenţelor dintre cei care fac achizitii online şi cei care nu au încercat încă această metodă.
Rezultatele finale ale studiului vor fi dezvăluite în premieră în cadrul ecomTIM, eveniment regional din România dedicat industriei e-commerce şi marketingului online, organizat pe 8-9 februarie, la Timişoara.