Cât au sărăcit românii. Bătaie pe reduceri, de Sărbători

Cât au sărăcit românii. Bătaie pe reduceri, de Sărbători

Un studiu recent realizat de EY, referitor la comportamentul de cumpărare în perioada de Sărbători, arată cum criza costului vieții influențează intențiile de cumpărare ale consumatorilor.

În ciuda dorinței de a profita de promoțiile de sezon, majoritatea sunt tot mai sceptici în privința valorii reale a reducerilor. Aproape două treimi dintre cumparatori nu consideră reducerile din perioada sărbătorilor ca fiind autentice și valoroase.

Reducerile din perioada Black Friday și Singles Day, în topul preferințelor

Potrivit studiului, 69% dintre consumatori intenționează să profite de reducerile din cadrul evenimentelor majore, precum Black Friday și Singles Day. De asemenea, tinerii și familiile cu copii sunt cei mai interesați de aceste reduceri, procentul crescând la 76%, respectiv 79%.

În ciuda acestui entuziasm, aproape 64% dintre participanții la studiu sunt sceptici în privința valorii reale a promoțiilor, iar 58% dintre ei spun că produsele dorite nu sunt incluse în ofertele speciale.

Generația Z, cea mai activă în vânarea ofertelor

Studiul arată că Generația Z, persoanele cu vârste între 18 și 27 de ani, va fi cea mai activă în acest sezon de cumpărături, majoritatea dintre aceștia intenționând să își crească cheltuielile pentru produse de îmbrăcăminte, tehnologie și experiențe.

În plus, tinerii sunt mult mai interesați de produsele ecologice și sustenabile, căutând activ mărcile care se aliniază cu valorile lor. Aproape 35% dintre respondenții din această categorie au declarat că vor opta pentru produse second-hand ca daruri, pentru a economisi bani sau pentru a investi în articole de calitate superioară.

Impactul crizei costului vieții asupra cheltuielilor de Sărbători

Mulți consumatori vor recurge la carduri de credit și „cumpără acum, plătește mai târziu”. Studiul EY sugerează că 45% dintre consumatori sunt îngrijorați că nu vor putea acoperi cheltuielile de sărbători din veniturile lor.

Dintre aceștia, 41% intenționează să folosească împrumuturi sau carduri de credit pentru a-și finanța cumpărăturile, în timp ce opțiunile de tip „cumperi acum, plătești mai târziu” devin tot mai populare.

Reducerile de sărbători: o oportunitate de a câștiga încrederea consumatorilor

Georgiana Iancu, Partener EY România, subliniază că retailerii trebuie să fie mai transparenți și să ofere reduceri reale pentru a câștiga încrederea și loialitatea consumatorilor.

De asemenea, consumatorii sunt mai dispuși să facă cumpărături în magazine fizice, dar și online, unde experiența de cumpărare devine tot mai flexibilă, în funcție de cerințele pieței și a noilor așteptări ale consumatorilor.

Preferințele pentru cumpărăturile în magazine fizice și online

Magazinele fizice continuă să fie preferate, dar cumpărăturile online devin tot mai populare.

Studiul arată că majoritatea consumatorilor (68%) preferă să își facă cumpărăturile de sărbători în magazine fizice, pentru a interacționa cu produsele și a le vedea personal.

Totuși, piața online este în continuă expansiune, iar tinerii sunt cei care profită cel mai mult de opțiunile de cumpărare online, în special datorită posibilităților de livrare rapidă și a flexibilității în alegerea produselor. Aceasta creează o oportunitate semnificativă pentru retailerii care reușesc să îmbine ambele tipuri de experiențe de cumpărare, relateaza Agepres.ro