Pe 27 martie călătorii surprinși citind la metrou primesc o carte Litera!
Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În capitala țării, 46% dintre respondenții studiului referitor la activitățile de lectură* au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau că au citit mai rar și doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură.
Editura Litera anunță o nouă ediție a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureștean – Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile! Miercuri, 27 martie, în intervalul 9:00- 11:00 pe Magistrala 2 (Pipera – Berceni - Pipera) călătorii mici și mari, surprinși citind la metrou, primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei. Ne propunem să întâlnim cât mai mulți cititori, oferind cele mai frumoase povești din cel mai cunoscut imprint Litera - Carte Pentru Toți și din colecția Scriitori români ilustrați. Fie că este vorba de un roman premiat sau de un volum de istorie, o culegere de eseuri sau un thriller, un clasic al literaturii universale, o carte de dezvoltare personală, sau lecturi din opera reprezentativă a scriitorilor români, cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă. Desfășurată în plin trafic, dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât. Prima ediție Cartea la metrou s-a bucurat de un real succes în rândul călătorilor bucureșteni, o inițiativă care a suprins plăcut mii de cititori și a îndemnat la lectură pe mulți alții. Invităm cititorii să împărtășească impresiile despre cartea primită folosind hashtagul #cartealametrou pe Facebook și pe Instagram. Mulțumim pentru susținere și vă dorim o primăvară plină de lecturi minunate!
O campanie realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București și Metrorex
*Barometrul de Consum Cultural publicat în 2018 (pe date culese în 2017) de Institutul Național de Cercetare și Formare Culturală + Studiul PISA realizat de OECD în 2015, publicat în decembrie 2018.