Ucraina a înlăturat Ungaria de pe locul al doilea urcând, din nou, pe podium. 90 de companii ucrainene au generat o cifra de afaceri de 101 MLD EUR, ceea ce reprezintă cea mai mare valoareinregistrata vreodatain clasament. Cei mai mulţi dintre jucatoriinou-intraţi în top, care au înregistrat o rată de creştere acifrei de afaceri extrem de ridicată, sunt din Ucraina. Pe dealta parte, companii foarte cunoscute din clasamentele anterioare au raportat,de cele mai multe ori, o scădere foarte mare a cifrei de afaceri,pierzându-şi astfel, poziţiile lor. Dintre acestea, doar7 companii au urcat în top.

Ungaria este din nou pe podium. În total, sunt 62 de companii din Ungaria, de 4 ori mai puţine decât în 2012.După 5 trimestre consecutive de recesiune şi cu un volum de investiţii negativde la începutul anului 2009, încrederea mediului de afaceri în companiilemaghiare a fost recâştigată în cele din urmă, abia în a două jumătate a anului 2013. PIB-ul a crescut cu 1,1% în 2013.Cererea externă a fost principalul factor care a contribuit la creşterea economică. Această redresare se reflectaşi în creşterea cifrei de afaceri a celor mai importantecompanii din Ungaria (+ 1,2%).

România prezentă pe o pantă ascendentă

„Din punct de vedere regional şi în comparaţie cu media UE, România s-a distins în 2013 cu o creştere economică de 3,5%. Deşi numărul de firme din România aflate în clasamentul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrală şi de Est este similar cu cel din anii anteriori (cca 10% din total), este încurajator pentru economia românească că cei mai mari jucători economici ai săi au avut o evoluţie pozitivă în ceea ce priveşte performanţă financiară, rezultatele pentru 2013 indicând o creştere medie de 6,3% a cifrei de afaceri şi o rată a profitului net de 3,3%.
Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, dar şi al numărului de companii, industria petrolieră şi a gazelor naturale este clasificată pe primul loc în întreagă regiune, cât şi în rândul companiilor româneşti, iar alături de această, sectorul energiei, cel auto şi retail-ul completează podiumul celor mai performanţe domenii de activitate.”, a declarat Constantin Coman, Country Manager, Coface România.