Industria ilicită de droguri a fost perturbată de virus, cu lanțuri de aprovizionare internaționale rupte și milioane de clienți blocați la domiciliu.

Însă narcotraficanții s-au adaptat, reușind să ascundă enorme încărcături de cocaină în navele-container și în avioanele comerciale aflate în circulație –e drept, mai puține- semn că sunt pregătiți să-și asume riscuri mai mari pentru a-și livra drogurile, scrie Reuters.

„Pe baza unor confiscări a unor transporturi de cocaină mai mari decât de obicei, nu ar fi greşit să spunem că Europa a fost inundată cu cocaină înaintea măsurilor de izolare”, a declarat Bob Van Den Berghe, înalt responsabil al Biroului ONU pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC).

Această tendință a continuat în ciuda faptului că multe ţări europene, printre care marile pieţe de consumatori precum Marea Britanie şi Spania, au restricţionat sever deplasările populaţiei.

„Pandemia globală, în acest moment, nu a afectat traficul maritim al drogurilor. El continuă ca și până acum”, a declarat Michael O’Sullivan, şeful Centrului de analiză şi de operaţiuni maritime finanţat de UE, care coordonează interdicţiile pe mare.

În primele trei luni ale anului, UNODC a confiscat 17,5 tone de cocaină cu destinația Europa, din porturi din America de Sud, în principal din Brazilia. Reprezintă o creștere cu aproape 20% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, a informat Van Den Berghe.

Aproape şapte tone de cocaină destinate portului olandez Rotterdam, cel mai mare din Europa, au fost confiscate în patru operaţiuni desfășurate până acum în acest an, conform datelor ONU.

În aceeaşi perioadă a anului trecut, au fost interceptate peste patru tone, în opt capturi separate.

Luna aceasta, autorităţile din Belgia au confiscat aproape cinci tone de cocaină, găsită într-un container provenind din America latină, în portul Anvers, care a fost anul trecut principalul punct de intrare al cocainei în Europa, cu peste 60 de tone interceptate.