Spoturi. Competiţia oficială de la TIFF e dublată de o alta, în spaţiul virtual, la graniţa dintre film şi publicitate.
Festivalul de la Cluj a mobilizat şapte regizori români - Radu Muntean, Corneliu Porumboiu, Nae Caranfil, Bogdan Mustaţă, Tudor Giurgiu, Adrian Sitaru şi Paul Negoescu – care au regizat tot atâtea spoturi de 40 secunde, în care propun variante locale la mitul James Bond.
În fiecare zi de festival, pe site-ul www.tiff.ro a fost uploadat câte un spot, în timp ce, la cinema, au rulat înaintea proiecţiilor. Ultimul, semnat de Paul Negoescu, va fi lansat mâine seară, înaintea conferinţei de presă de lansare a DVD-ului cu toate cele şapte clipuri de promovare a TIFF.
Preferatul publicului e, până în prezent, cel al lui Nae Caranfil, în care un poliţist conştiincios de la circulaţie îl opreşte pe Bond la intersecţie, ca să facă loc coloanei oficiale de la TIFF. Prin faţa unui James Bond cam exasperat trece „Mungiu. Cristian Mungiu”, „Puiu. Cristi Puiu” şi la final, „Caranfil. Nae Caranfil”.
Savuroasă e şi varianta lui Corneliu Porumboiu, în care un lăutar botezat James Bond e săltat de doi poliţişti. Toate clipurile pot fi vizionate pe: http://www.tiff.ro/taxonomy_menu/1/3/258.