ALEGERI SUA: Pe cine au mizat BĂIEŢII DEŞTEPŢI din America

ALEGERI SUA: Pe cine au mizat BĂIEŢII DEŞTEPŢI din America

Alegerile prezidenţiale din Statele Unite ale Americii din acest an costă aproape şase miliarde de dolari, potrivit unei analize Credit Season, preluate de businessinsider.com. În timp de Barack Obama este sprijinit în camapanie de companii precum Google sau Microsoft, Romney are de partea sa băncile.

Actuala campanie este de departe cea mai scumpă din istoria Statelor Unite. În 2000, democraţii au cheltuit 1,3 miliarde de dolari, iar republicanii 1,6 miliarde de dolari, deci un cost total de 2,9 miliarde de dolari.

În 2004, costurile democraţilor au urcat la 2,1 miliarde de dolari, în timp ce acelea ale republicanilor la 1,9 miliarde de dolari, aşadar cheltuieli totale de 4 miliarde de dolari.

În 2008, cheltuielile au fost destul de apropiate cu cele estimate pentru alegerile din 2012. Democraţii au cheltuit circa 3 miliarde de dolari, în timp de republicanii - 2,2 miliarde de dolari, totalul fiind de 5,2 miliarde de dolari. Pentru 2012, estimările sunt de 5,8 miliarde de dolari. Cei mai mari contributori companii

Companii şi instituţii din cele mai diverse domenii au susţinut companiile celor doi candidaţi la preşedinţia SUA. De partea lui Barack Obama sunt mai multe universităţi de renume, în timp de Romney are alături de el aliaţi extrem de potenţi financiar: băncile.

Topul contributorilor instituţii şi companii la campania lui Obama arată astfel: Universitatea din California - 703.000 dolari, Microsoft - 544.000 dolari, Google - 526.000 de dolari, Universitatea Harvard - 431.000 de dolari şi Guvernul SUA - 396.000 de dolari.

Învătământul şi industria IT nu sunt însă segmentele care au sprijint cu cele mai mari sume campania lui Obama. Cele mai multe fonduri au venit de la firme de avocatură şi lobby - 18,8 milioane de dolari.

Romney a avut drept contributori băncile. Topul primilor cinci susţinători ai campaniei sale arată astfel : Goldman Sachs - 891.000 de dolari, Banca of America - 667.000 de dolari, JP Morgan Chas - 662.000, Morgan Stanley - 650.000 de dolari şi Credit Suisse Group - 554.000 de dolari.

Contribuţia sectorului financiar la campania lui Romney este de nu mai puţin de 39,5 milioane de dolari.

Contribuţia statelor

Obama a avut de partea sa contribuţii de 39 de milioane de dolari din partea Californiei, 10 milioane de dolari din partea Texas, Ilinois (12 milioane de dolari), New York (24 milioane de dolari) şi Massachussets (11 milioane de dolari).

Contribuţiile aceloraşi state la camapania lui Romney sunt: California (23,8 milioane de dolari), Texas (19 milioane de dolari), New York (17,8 milioane de dolari).

Florida şi Virginia susţin de asemenea campania contracandidatului lui Obama cu 18 şi, respectiv, 7,6 milioane de dolari.

Cea mai mare parte a cheltuielilor celor doi candidaţi al preşedinţia SUA se îndreptă spre mijloacele media, fiind urmate de cheltuielile administrative.

Ne puteți urmări și pe Google News