Veste bună pentru turiștii iubitori de munte: se deschide Transfăgărășan, una dintre cele mai spectaculoase șosele din România. Iată data de deschidere și traseul pe unde se va putea circula pe Transfăgărășan.
Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, anunță că de miercuri se deschide circulația pe DN 7C - Transfăgărășan, între Piscul Negru, jud. Argeș, și Cabana Bâlea Cascadă (jud. Sibiu).
„Se deschide circulația pe Transfăgărășan (DN7C) mâine (miercuri - n.r.) de la ora 8.00, între Piscul Negru (km 104) și Cabana Bâlea Cascadă (km 130+800)! Pe acest sector de drum, aflat la mare altitudine, circulația va fi permisă doar pe timpul zilei (între orele 7.00 - 21.00), iar în cazul unor fenomene meteorologice nefavorabile drumul va fi închis temporar, până când vremea va permite redeschiderea drumului în condiții de siguranță”, scrie, marți, pe pagina sa de Facebook, directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Acesta le recomandă turiștilor care vor urca pe Transfăgărășan să circule cu atenție și să respecte restricțiile impuse.
De asemenea, o atenție suplimentară trebuie acordată urșilor, care, în ultimul timp se deplasează și chiar staționează pe carosabil.
Cristian Pistol spune că este foarte important ca turiștii să nu încerce să hrănească urșii.
Un drum cu o istorie de 2000 de ani
Celebra șosea nu a fost construită de regimul comunist, așa cum greșit s-a încetățenit în conștiința publică.
În fiecare an, șoseaua montană este deschisă traficului rutier doar pentru câteva luni, de la mijlocul lunii iunie și până la începutul lunii octombrie.
Istoricii vorbesc despre un drum construit chiar de către imperiul roman, pentru a muta legiunile aflate la sud de Dunăre, spre zona de nord a provinciei Dacia. Acest drum era cunoscut sub numele de ”„coridorul IV strategic roman”.
În timpul primului război mondial drumul roman, care s-a păstrat pentru mii de ani, a fost pietruită de armata germană, care a renunțat rapid la aceasta ca urmare a faptului ca era ineficientă din punct de vedere militar.
Celebrul istoric român, Constantin C. Giurescu scria că la anul 1731, autoritățile austriece au propus construirea unui drum transcarpatic pe traseul vechiului drum de transhumanță ce lega Transilvania, de Oltenia.
Drumul a fost modernizat înainte de cel de-al doilea război mondial, când regele Carol al ll-lea a văzut potențialul militar al acestuia.
Zona este foarte frumoasă și este tranzitată anual de zeci de mii de turiști.